معاون وزیر آموزش و پرورش به پانا خبر داد

استفاده رایگان دانش‌آموزان از هزار فضای ورزشی به همراه والدین

تهران (پانا) - به گفته معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش استفاده رایگان از هزار فضاهای ورزشی در گام اول در ۱۶ استان اجرا شده و تا پایان سال تحصیلی در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده رایگان دانش‌آموزان از هزار فضای ورزشی به همراه والدین

در رلستای اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌ها و اماکن ورزشی، مبتنی بر سیاست دولت سیزدهم که مردمی است و مردم سازی و مردم محوری را مدنظر دارد، برنامه‌ها در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

از بین حدود ۴ هزار فضای ورزشی متعلق به آموزش و پرورش، در گام اول هزار اماکن ورزشی در اختیار خانواده‌ها و فرزندشان قرار گرفته است؛ با آزادسازی مجموعه‌ها چرخش تحولی از اختصاصی سازی به مردم سازی، عدالت محوری با رویکرد مردم محوری و مردم داری اتفاق می‌افتد و در این راستا اماکن متعلق به آموزش و پرورش در آخر هفته‌ها در اختیار خانواده‌هاست بدین ترتیب در روزهای ۵شنبه‌ها دختران دانش‌آموز و مادرانشان و در روزهای جمعه پسران دانش‌آموز به همراه پدرشان در مجموعه‌ها حضور خواهند یافت.

رویکرد تربیتی و شبکه یادگیری تعلیم و تربیت از طریق ورزش، همگانی شدن و تعمیم ورزش همگانی برای سلامت عمومی مورد تاکید معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است. استفاده از این فضاها در گام اول در ۱۶ استان تا پایان اسفند ۱۴۰۰ اجرا شده است و تا پایان سال تحصیلی در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد.

گفتنی است طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی، با رویکرد خانواده محوری و دسترسی آسان والدین و دانش‌آموزان به فضاهای ورزشی، ایجاد شادابی و امیدآفرینی در خانواده‌ها، غنی سازی اوقات فراغت، پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، اجرای فعالیت‌های ورزشی جهت ارتقای سواد حرکتی و ترویج و توسعه ورزش همگانی اجرا می‌شود.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این باره به پانا گفت: «تربیت بدنی رایگان و فعالیت ورزشی دانش‌آموزان به همراه پدر و مادر بدون پرداخت هزینه از اهداف مدنظر در طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش است؛ رویکرد سند تحول نیز بر همین اساس است که ما به سمت غنی سازی محیط‌های ورزشی با رویکرد تربیتی حرکت می‌کنیم.»

اسامی مجموعه‌های ورزشی که به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و والدینشان قرار گرفته، به شرح زیر است:

منطقه ۴: مجموعه شهید عراقی
منطقه ۸: ورزشگاه شهید رجایی
منطقه ۱۵: مجموعه قدس و شهید فراهانی
منطقه ۱۶: ورزشگاه دکتر شریعتی
منطقه ۱۸: ورزشگاه هفتم تیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار