سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین:

طرح مدرسه پویا در ۳۹ واحد آموزشی استان قزوین در حال اجراست

قزوین (پانا) - سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای طرح پویا در ۳۹ مدرسه این استان خبر داد و گفت این طرح با اولویت مدارس پرجمعیت در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح مدرسه پویا در ۳۹ واحد آموزشی استان قزوین در حال اجراست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، صالح یاوری گفت: بر اساس سند تحول بنیادین مدرسه محوری، فراگیر و تخصص محوری و افزایش سرانه حرکتی دانش آموزان از اهداف اصلی ما بوده تا دانش آموزانی سالم و بانشاط را در جامعه تربیت کنیم.

وی اظهار کرد: طرح مدارس پویا برای فعالیت‌های ورزشی ویژه با تجهیزات متنوع در رشته‌های مختلف تربیت بدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای راه اندازی آنها به فضای مناسبی بیش از ۱۰۰ مترمربع مساحت نیاز است.

یاوری با اشاره به افزایش امکانات ورزشی دانش آموزان در این مدارس تصریح کرد: ایجاد نشاط و شادابی، افزایش آمادگی جسمانی، تحرک و استعدادیابی دانش آموزان از اهداف راه‌اندازی مدارس پویا در استان است.

این مسوول تاکید کرد: هدف اصلی اجرای این طرح توسعه سواد حرکتی و ارتقاء شادابی دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی با به کار گیری ابزار و وسایل استاندارد ورزشی برای ارتقاء و توسعه حرکات بنیادین و پایه دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۴ معاونت تربیت بدنی و سلامت در گام اول با هدف ایجاد شادی، نشاط و پویایی در مدارس طرح حیاط پویا را به مدارس کشور معرفی کرد که با استقبال اولیای مدارس و معلمان تربیت‌بدنی روبرو شد.

یاوری اضافه کرد: در گام دوم در جهت توسعه و کارآمدتر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، طرح مدرسه پویا در دستور کار قرار دارد تا با اجرای آن فضای مناسبی برای تحرک و ارتقای سلامت دانش آموزان فراهم کند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار