نایب رئیس کمیسیون علمی و آموزشی دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور:

دانش‌آموزان با حضور در مدارس نحوه گفت‌وگو و مهارت‌های اجتماعی را فرا می‌گیرند

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون علمی و آموزشی دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور معتقد است دانش آموزان با حضور در مدارس، نحوه گفت‌وگو و مهارت‌های اجتماعی را فرا می‌گیرند. ‌

کد مطلب: ۱۲۶۱۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با حضور در مدارس نحوه گفت‌وگو و مهارت‌های اجتماعی را فرا می‌گیرند

جاوید کسوت آرا؛ نایب رئیس کمیسیون علمی و آموزشی دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور در گفت و گو با پانا گفت: «هم اکنون بیش از گذشته می توان تأثیرات اپیدمی کرونا را بر دانش آموزانی که چند صباحی است به صورت تمام مجازی تحصیل کرده اند دید.»

وی افزود: «با توجه به دور شدن دانش آموزان از فضای حضوری مدرسه و با عنایت به اولویت و سیاست وزارت آموزش و پرورش که بر حضوری برگزار شدن کلاس های آموزشی است، می توانیم بیش از گذشته شاهد این امر باشیم که حضوری شدن مدارس و کلاس های آموزشی و در جلوه ای دیگر در تربیت آنها می تواند نقش مؤثرتری داشته باشد.»

نائب رئیس کمیسیون علمی و آموزشی مجلس دانش‌آموزی گفت: «با توسعه و همه گیری فضای مجازی که در سال های اخیر روی داد، بستر سرگرمی و استفاده از وقت برای نوجوانان به گوشی های هوشمند و بازی های رایانه ای و شبکه های اجتماعی منتهی شد. گر چه این تغییر باعث مشکلاتی در نسل نوجوان امروز شد، اما چه بسا می‌تواند به عنوان یک فرصت دیده شود. فرصتی که باید آن را غنیمت دانست و از آن استفاده کرد.»

کسوت آرا ادامه داد: «وجود کارشناسان حوزه رسانه و نوجوانان در تمامی مدارس و به ویژه ادارات آموزش و پرورش می‌تواند نقش مؤثری در پذ‌یرش مدرسه به عنوان یک خانه برای آنها داشته باشد و در خانه دوم خود بهتر بتوانند تعلیم و تربیت را در کنار یکدیگر فرا گیرند.»

وی گفت: «فضای حضوری مدرسه نیز جذابیت های لازم را برای برقراری ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، دارد. شور و نشاط آنها مختص به گروه سنی خود است. اما آموزش حضوری از کیفیت آموزشی و تربیتی بالاتری برخوردار است.»

وی معتقد است: «‌دانش آموزان با حضور در مدارس نحوه گفت و گو، مهارت های اجتماعی را فرا می گیرند.»

کسوت آرا در آخر گفت: «کاهش قابل ملاحظه میزان یادگیری، به حاشیه رفتن تربیت و ترک تحصیل زودهنگام برخی از دانش آموزان، از معایب غیرحضوری شدن مدارس است.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار