مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربى:

نیکوکارى و انفاق موجب تقویت حس نوعدوستى و مشارکت پذیری دانش‌آموزان مى‌شود

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیکوکارى و انفاق را موجب تقویت حس نوعدوستى و مشارکت پذیری دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نیکوکارى و انفاق موجب تقویت حس نوعدوستى و مشارکت پذیری دانش‌آموزان مى‌شود

جواد جنگی در آیین نمادین استانی جش نیکوکاری به موضوع بخشش و انفاق اشاره کرد و گفت: موضوع جشن نیکوکارى به منظور تحقق و ترویج انفاق و نوع دوستى به عنوان یکى از فضیلت هاى تشکل دانش آموزى پیشتازان و ضرورت مشارکت فعال آموزش و پرورش در مواجهه با نیازهاى فورى و عمومى جامعه که در بند ٨ سند تحول بنیادین نیز مورد اشاره قرار گرفته است، هر سال در مدارس برگزار مى شود.

جنگى به اهداف برگزارى این مهم نیز اشاره کرد و گفت: کمک به دانش آموزان نیازمند در تأمین مایحتاج، کمک به رفع فقر و محرومیت و نهادینه سازى آن در بین دانش آموزان، پیشگیرى و کاهش آسیب هاى اجتماعى، ترویج فرهنگ انفاق در سنین پایین و کمک به برقرارى عدالت اجتماعى از جمله اهداف برگزارى جشن نیکوکارى است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آیین جشن نیکوکارى باید با غناى فرهنگى و تربیتى مضاعف برگزار شود، نقش معلمان و مربیان در تحقق این مهم بالاست.

جنگى افزود: انسان ها داراى عاطفه و حس مسالمت آمیز هستند، باید با درد انسان ها آشنا شویم، اگر فردى دچار مشکل شود نباید به راحتى از کنار این موضوع بگذریم، این موضوعات باید از سنین پایین به انسان ها آموزش داده شوند؛ مشارکت پذیری را باید سرلوحه فعالیت های خود در همه امور قرار دهیم.

وى افزایش خیر و برکت در اموال خیرین را از ثمرات کار خیر دانست و گفت: فرهنگ ایرانى و اسلامى ما ایجاب مى کند که در امورات خیریه پیشتاز باشیم، افزایش خیر و برکت و رونق کسب و کار و همچنین ایجاد آسایش روانی و جو صمیمی بین دانش اموزان و خانواده ها از ثمرات انجام کار خیر و نیکوکاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار