دانش‌آموز ۱۷ ساله سریلانکایی:

از سن 5 سالگی با راهنمایی پدر و مادرم شروع به فراگیری مقدمات قرآن کردم

یکی از آرزوهای من که هنوز محقق نشده، حج رفتن با خانواده است

تهران (پانا) - حسیفه نعمان دانش‌آموز 17 ساله اهل کلمبو سریلانکا است که در هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام که در تهران برگزار می‌شود در رشته حفظ کل قرآن کریم به رقابت خواهد پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۶۱۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
از سن 5 سالگی با راهنمایی پدر و مادرم شروع به فراگیری مقدمات قرآن کردم

حسیفه نعمان در گفت‌وگو با پانا در تشریح خانواده خود گفت: «من یک خواهر بزرگتر دارم که نامش هافیلا است و در مسابقات بین المللی قرائت در مالزی (2019) برگزیده شده است متأسفانه به دلیل همه گیر بیماری کرونا به تعویق افتاده همچنین یک برادر دارم که او هم حافظ کل قرآن کریم است.»

وی گفت: «از سن 5 سالگی با راهنمایی پدر و مادرم شروع به فراگیری مقدمات قرآن کردم و به تدریج تجوید و قرائت را نزد پدرم که استاد بود آموختم.»

نعمان گفت: «سریلانکا کشوری چند فرهنگی است. بخش های مختلفی برای توسعه ادیان مربوطه وجود دارد. برای مسلمانان، امور دینی و فرهنگی مسلمانان به منظور تشویق و ایجاد انگیزه در دانش آموزان در سراسر کشور، مسابقات قرائت و حفظ را برگزار می کند. در زمان میلاد پیامبر اکرم (ص) آن ها مسابقات مختلفی را برای بهبود کیفیت قرآن آموزی دانش آموزان مسلمان ترتیب می دهند.»

وی با اشاره به اینکه چشم انداز من کمک به یتیمان و نیازمندان در سراسر جهان است ادامه داد: «می خواهم در بحث قرائت قرآن کریم اطلاعات بیشتری کسب کنم. من دوست دارم تفسیر قرآن را همانطور که ​​حفظ کرده ام یاد بگیرم و پس از یادگیری آنها دوست دارم اطلاعاتم را با کسانی که مایل به یادگیری هستند به اشتراک بگذارم. همچنین مراقب والدین و خانواده ام هستم و تمام تلاشم را می کنم تا آنها را به هر طریقی که می توانم راضی نگه دارم.»

حسیفه نعمان گفت: «در کنار قرآن، دوست دارم یک شهروند مسلمان تحصیل کرده باشم، دوست دارم حسابداری بخوانم و در آن رشته مشغول باشم، همچنین یکی از آرزوهای من که هنوز محقق نشده این است که با خانواده به حج بروم.»

وی در پایان گفت: «با توجه به شناخت من از جمهوری اسلامی ایران، می دانم که خدمات زیادی انجام می دهد، من به خوبی می دانم که مردم ایران بسیار مهربان و یاری رسان هستند و سطح میهمان نوازی را نمی توان در قالب کلمات بیان کرد؛ همچنین می‌دانم که برای قرآن کریم احترام زیادی قائل هستند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا به دیگران آموزش دهند و فرصت‌های زیادی به دیگران می دهند تا با قرآن بیشتر آشنا شوند. در مورد قرائت از استادی به نام مهدی معتمدی، زمانی که در سریلانکا بود، مطالب یاد گرفتم که یک ایرانی است. او قاری مطرحی است که مقام های قرائتی را خوب می داند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار