مدیر آموزش و پرورش عباس‌آباد:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان خلاق وایده‌پرداز است

عباس آباد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباس‌آباد در جلسه‌ مقدماتی مناظره دانش‌آموزی گفت رسالت آموزش وپرورش، تربیت دانش‌آموزان خلاق و ایده‌پرداز است.

کد مطلب: ۱۲۶۰۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رسالت آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان خلاق وایده‌پرداز است

محمدیوسف مهرقاسمی، در جلسه‌ مقدماتی مناظره دانش‌آموزی با موضوع آموزش غیرحضوری و کرونا که با هدف ترویج فرهنگ گفتمان با حضور معاون و کارشناسان حوزه پرورشی، داوران مناظره و دانش آموزان در سالن کنفرانس آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، افزود: اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی است که با برنامه ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند و رسالت آموزش و پرورش در گرو این است که دانش آموزان خلاق، خوش‌فکر و ایده پرداز پرورش دهد.

مهر قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه اهمیت مناظره و گفتگو بر کسی پوشیده نیست، گفت: در مناظره هدف و منظور از بحث و گفتگو تاثیرگذاری فکری و علمی برطرف بحث و گفتگو یا مخاطب است و دو طرف باید آگاهی و دانش در بحث، مناظره و گفتگو را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای رسیدن به هدف تاثیرگذاری در یک بحث، مناظره و گفتگو و ثمربخش بودن آن باید به استدلال منطقی (برهانی)، علمی و سند روی آورد خاطرنشان کرد: باید از هرگونه طعنه و کنایه زدن، توهین، اتهام، جدل و سفسطه، جداً دوری کرد و با «سعه‌صدر» به گفتگو پرداخت.
مدیر آموزش و پرورش عباس آباد در پایان گفت: تقویت فن سخنوری و اعتماد به نفس و ترویج فرهنگ گفت و گو، از اهداف مهم و ویژگی‌های برتر برگزاری مناظره‌ها برای دانش‌آموزان است. گفتمان‌هایی که با موضوعات مشخص و معینی پیش می‌رود و به نتایجی مطلوب، مفید و ارزشمند برای هر دو گروه موافق و مخالف می‌رسد.

خبرنگار پانا: حنانه قاسمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار