مسئول سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان:

برگزاری مناظرات دانش‌آموزی، دستیابی به مهارت‌های اجتماعی است

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی و مسئول سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان گفت برگزاری مناظرات دانش‌آموزی، دستیابی به یک سری مهارت‌های اجتماعی است، شاید این مناظره بتواند تفکر انتقادی و اجتماعی را رشد و گسترش دهد و باعث بالندگی دانش‌آموزان شود.

کد مطلب: ۱۲۶۱۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مناظرات دانش‌آموزی، دستیابی به مهارت‌های اجتماعی است

اصغر ابوالحسنی، معاون پرورشی و تربیت بدنی و مسئول سازمان دانش آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان در اولین مناظره دانش آموزی ناحیه دو اصفهان گفت: برگزاری مناظرات دانش آموزی، دستیابی به یک سری مهارت های اجتماعی است، شاید این مناظره بتواند تفکر انتقادی و اجتماعی را رشد و گسترش دهد و باعث بالندگی دانش آموزان شود.

ابوالحسنی اظهار کرد: امیدواریم این مناظرات در سطح دانش آموزان زمینه حضور بهتر در جامعه و فعالیت های اجتماعی باشد، هدف ما برنده و بازنده نیست و هدف اصلی رسیدن به بلوغ اجتماعی و درک شرایط موجود در پیرامون است.

مسئول سازمان دانش آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان بیان کرد: انتظاری که ما داریم این است که مبحث اخلاق در این مناظره‌ها رعایت شود و آن استدلالی که می آورید بتواند طرف مقابل را مجاب کند. هدف بزرگ کردن و برجسته کردن و صورت برافروختن نیست و در کمال آرامش و ادب و اخلاق صحبت کردن است.

ابوالحسنی گفت: فرهنگ و ادبیات ما به عنوان مناظره شناخته می شود، گفتگویی که دو طرف انجام می دهند و در نهایت به یک نتیجه می رسند، در فرهنگ دینی ما هم، بسیار از این موارد است. مثل مباحثاتی که امام صادق علیه السلام و امام رضا علیه السلام انجام می دادند و طرف مقابل می پذیرفتند.

ابوالحسنی در ادامه خاطرنشان کرد: در این خصوص امام علی علیه السلام می فرماید، حرف حق را باید بپذیریم اگر به ضرر ما باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان افزود: مهم دلایل و استدلال ما است که قوی باشد، نه اینکه ما بلند صحبت کنیم که بواسطه آن تأثیر گذار باشیم.

عباس زهیری، داور مناظرات دانش آموزی سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای یک مناظره که می خواهد صورت بگیرد دو گروه وجود دارد، یکی موافق و دیگری مخالف، اما چیزی که مهم است انسجام گروه است، کارهایی که بصورت فردی انجام می‌شود حالت خاص خود را دارد و راحت‌تر هم هستند، ولی کارهایی که گروهی است، هماهنگی و همپوشانی در آن بسیار اهمیت دارد.

داور مناظرات دانش آموزی سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان نیز افزود: در موضوعات مختلف جبهه گیری نداریم و اولویت بندی مورد نظر است، سعی کنید در مکالمات احترام طرف مقابل را حفظ کنید، چرا که این موارد دارای امتیاز است، مباحث و تحقیقات باید جنبه علمی داشته باشد و همچنین دارای منبع باشد.

زهیری بیان کرد: یکی از اهداف دیگر این است که شما کار گروهی را یاد گرفتید که بتوانید در کنار همدیگر فعالیت کنید.

خبرنگار: رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار