گسترش باغات شهر کاج

کاج (پانا) - کشاورزان شهر کاج برای گسترش باغات خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
گسترش باغات شهر کاج

امسال باغداران این شهر قصد دارند تا با کاشت نهال هایی بر وسعت باغ های خود بیفزایند.
همچنین برخی از افراد نیز زمین های کشاورزی خود را به کاشت نهال اختصاص داده اند و می‌خواهند به روش های نوین نهال ها را آبیاری کنند.
یکی از باغداران شهرکاج در گفت و گو با پانا گفت: امسال با توجه به بارش های خوبی که صورت گرفت امید است که چشمه ها پر آب تر شوند و همچنین مقدار آب رودخانه شهر نیز بیشتر شود و این یکی از نکته های مهم در گسترش باغات و طبیعت شهر کاج است.

یکی از اهالی شهر کاج که امسال قصد کاشت نهال در زمین کشاورزی خود را دارد در گفت و گو با پانا اظهار کرد: باغداری به خصوص در شهر کاج فعالیت پرسود و البته دلنشینی است. امسال من بخشی از زمین خود را به کاشت نهال اختصاص خواهم داد و البته از روش آبیاری قطره ای برای آبیاری آنها استفاده خواهم کرد.
یکی از دانش آموزان شهر ضمن ابراز خوشحالی از گسترش باغات شهرکاج در گفت و گو با پانا عنوان کرد: از اینکه قرار است بر وسعت درختان و باغات شهر افزوده شود خیلی خوشحال هستم؛ این کار می‌تواند طبیعت شهر را زیباتر کند و من هم با کاشت چند نهال میوه در این زیبایی سهم خواهم داشت.
از میوه های معروفی که در باغات شهر کاج موجود است می‌توان به بادام، گردو، زردآلو، سیب درختی، آلوچه، آلبالو انگور، انار و هلو اشاره کرد که از این تعداد بادام، گردو و انگورهای شهرکاج زبانزد است.
گفتنی است که درختان میوه ای به صورت خودرو و خدادادی در کوه های اطراف شهر کاج وجود دارد که بر زیبایی های طبیعت شهر کاج می افزاید که می‌توان به زالزالک کوهی که به دو رنگ قرمز و زرد در شهر کاج یافت می‌شود اشاره کرد.
دانش آموز خبرنگار:مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار