شهر کاج، شهر زیبایی‌ها

کاج (پانا) - شهر کاج به سبب برخورداری از زیبایی‌های طبیعی و اجتماعی بسیاری که دارد به یکی از جاذبه‌های استان چهارمحال و بختیاری و حتی کشور تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شهر کاج، شهر زیبایی‌ها

شهر کاج که به شهر گوشت ایران نیز معروف شده است قصابی های بسیار زیادی دارد.

از زیبایی های شهر کاج می‌توان به بومگردی های شهر اشاره کرد که زندگی زیبا و سنتی اهالی شهر در آن به چشم می خورد و به تازگی توسط چند نفر از اهالی شهر کاج راه اندازی شده و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده اند.

گذشته از این جذابیت ها، شهر کاج دارای زیبایی های طبیعی چشم نوازی نیز است که حتی گردشگران خارجی را نیز به سمت خود کشیده است.

منطقه تفریحی(باغ نسه) دارای درختان کهنسالی است که از نسل های قبل به یادگار مانده است و قدمت تاریخی بسیار زیادی دارند، حتی درختان گردویی در این منطقه وجود دارد که قدمت آنها به ۴٠٠ سال پیش برمی گردد.

از دیگر زیبایی ها، باغ نسه، وجود چشمه های پر آب و انبوه درختان است که این مکان زیبا را همچون جنگل نشان می‌دهد.

منطقه های «بغل پرک» و «باغ بالا» نیز که در بالادست شهرکاج قرار گرفته‌اند، تمام زیبایی های شهر را نشان می‌دهند، زیرا این دو منطقه در بلندی های شهر کاج قرار دارند و به خوبی نمایانگر زیبایی های این شهر هستند و تا به حال آثار تاریخی نیز در این دو منطقه پیدا شده است.

رودخانه ای که از پایین دست شهر کاج می گذرد؛ خود یکی دیگر از شاخصه های زیبایی شهر کاج است.

منطقه های «چم کاج»،«بیشه» و «پیر حاجت» از منطقه های گردشگری دیگری هستند که در کنار رودخانه واقع شده اند و به خودی خود دارای زیبایی های چشم نواز هستند؛ به گونه ای که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر نقاط کشور از این مناطق دیدن می کنند.

یکی از فعالیت های جدیدی که به تازگی توسط اهالی شهر کاج آغاز شده است قایق سواری بر روی رودخانه شهر است که چندی پیش گردشگران استرالیایی را مجذوب خود کرده بود.

علاوه بر تمامی این زیبایی ها، شهر کاج مردمی خونگرم و مهمان نواز نیز دارد که با خونگرمی از گرشگران پذیرایی می‌کنند.

دانش آموز خبرنگر: مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار