امام جمعه فیروزکوه:

بعثت پیامبر منت خداوند بر بشریت است

فیروزکوه (پانا)_ امام جمعه فیروزکوه در جمع معاونان و مربیان پرورشی شهرستان فیروزکوه گفت قرآن کریم یکی از منتهای خدا بر بشریت را بعثت پیامبر می‌داند که کتابی آورد که رسالت آن تربیت و انسان‌سازی است.

کد مطلب: ۱۲۶۰۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بعثت پیامبر منت خداوند بر بشریت است

حجت‌الاسلام حسن حیدری با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی گفت: مسئله تعلیم و تربیت مسئله مهمی‌ است. انسان در نظام خلقت هم با فرشتگان و هم با حیوانات فرق دارد. اشرف مخلوقات بودن انسان به این دلیل است که دارای جنبه‌های مختلف است و برای رشد باید به همه جنبه‌ها توجه کند. وظیفه ماست که تلاش کنیم دانش‌آموزان به عنوان امانت‌های الهی در کنار علم‌آموزی، تربیت شوند تا افرادی مفید برای جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه شهرستان با اشاره به تفاوت جهان‌بینی اسلامی و جهان غرب یاد‌آور شد: تلاش دشمن براین است که با هجمه در عرصه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و شناختی سبک زندگی ما را تغییر دهد. فرق نگاه ما با غرب این است که در نگاه اسلامی انسان یک امتداد وجودی دارد تا ابدیت؛ اما نگاه غرب به همه چیز مادی و بنای سبک زندگی غربی لذت‌جویی دنیوی است. لازم است با زبان و بیان قوی و اقناع کننده آموزه‌های دینی و تفاوت سبک زندگی اسلامی و غربی را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام حیدری در پایان صحبت‌های خود با اشاره به نقش مربیان پرورشی در ایجاد تمدن اسلامی برای ایشان در انجام رسالت خود آرزوی موفقیت کرد.

در پایان مرتضی پاک با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به ارزش‌های ملی و معنوی و آراستن گوهر وجودی ایشان با انوار ملکوت به جهاد نیاز دارد. با وجود هجمه‌های فرهنگی در شهرستان برای نیل به حیات طیبه بر اساس ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمام تلاش‌های خود را به کار می‌بندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار