معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فیروزکوه:

اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد

فیروزکوه(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فیروزکوه گفت اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد، گام برداشتن برای تربیت معنوی فرزندانمان به تنهایی از یک معلم، یک مربی و یا یک مدرسه برنمی‌آید؛ بلکه به مشارکت خانواده‌ها نیاز است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد

مرتضی پاک در خصوص امور تربیتی به پانا گفت: شهیدان رجایی و باهنر یکی از مهم‌ترین یادگارهایی که از خودشان به جای گذاشتند تاسیس نهاد امور تربیتی بود. امور تربیتی برای نیل فرزندان این جامعه به سوی حیات طیبه یکی از مهم‌ترین را‌هایی است که ما باید از این فرصت بسیار مهم بهره گیریم تا بتوانیم موجبات بالندگی نسل فردا را رقم بزنیم.

وی افزود: نهاد امور تربیتی با نسیم گوش‌نواز و کلام مهرانگیز همکاران حوزه پرورشی، در جان فرزندان ایران عزیز نشست تا پرواز در آسمان تبرک را شاهد باشیم.

وی در ادامه تقارن مبعث رسول گرامی اسلام(ص) و هفته تربیت بدنی و ۸ اسفند را به یگان افسران حوزه‌ی پرورشی تبریک گفت.

پاک تصریح کرد: ما باید با توجه به ساحت‌های شش گانه تربیتی و برابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای سلامت جسم، جان، روح و تربیت معنوی فرزندانمان گام موثر برداریم. گام برداشتن در مسیر تربیت معنوی فرزندان به تنهایی از یک معلم، یک مربی، و یا یک مدرسه بر نمی‌آید و ما به مشارکت خانواده‌ها نیاز داریم.

وی در ادامه بیان کرد: در سال جاری ستاد بزرگداشت هفته تربیت اسلامی شهرستان طی تعدادی جلسات برنامه‌هایی را تدارک دید، در حوزه قرآن برگزاری مراسم انس با قرآن در سطح آموزشگاه و برگزاری نشست‌های تبیین گام دوم انقلاب اسلامی را داریم . دیدار همکاران حوزه پرورشی با امام جمعه و مسئولین ذیربط و برگزاری نمایشگاهی از دستاوردها و آثار فاخر مربیان و معاونین پرورشی و مشاوران را داریم، در زمینه توانمندسازی مربیان روز دوشنبه ۹ اسفند ماه وبیماری با موضوع تربیت در زیست بوم جدید، یعنی دوران کرونا و چشم‌اندازی که باید به دوران پساکرونا داشته باشیم برگزار خواهیم کرد.

پاک افزود: یکی از برنامه‌هایی که به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام و شهیدان رجایی و باهنر تدارک دیدیم تقدیر از همکاران امور پرورشی است، همایش فدائیان ولایت، سفیران رادر روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه و در روز پنجشنبه هم‌اندیشی با موضوع راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ تربیت اسلامی دانش‌آموزان را با حضور پیش‌کسوتان عرصه تربیت را داریم، با توجه به هماهنگی انجام شده در روز جمعه بخش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان به بحث تربیت و هفته تربیت اسلامی اختصاص خواهد یافت و همکاران این حوزه در نماز عبادی و سیاسی جمعه حضور موثر و پررنگ خواهند داشت.

وی عنوان کرد: همه ما باید در سوق‌دهی فرزندانمان به سوی حیات طیبه و آرمان‌های بلند حضرت امام و انتقال میراث ایشان و شهدا و همین‌طور زمینه‌سازی برای ظهور دولت حضرت یار گام موثر برداریم.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار