سوئیس هم دارایی‌های روسیه را مسدود می‌کند

داده‌های بانک ملی سوئیس نشان می‌دهد روسیه قریب به ۱۱.۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در سوئیس داشت

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری سوئیس گفت بسیار محتمل است که سوئیس بی‌طرف امروز (دوشنبه) از اتحادیه اروپا پیروی کرده و دارایی‌های روسیه را مسدود و این کشور را تحریم کند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سوئیس هم دارایی‌های روسیه را مسدود می‌کند

به گزارش العالم، بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، ایگناسیو کاسیس رئیس‌جمهوری سوئیس در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی RTS گفت، هفت عضو شورای فدرال کشور امروز دیدار می‌کنند و به بررسی توصیه‌های ارائه شده از سوی وزارتخانه‌های دارایی و اقتصاد می‌پردازند.

وی در پاسخ به اینکه آیا سوئیس که به عنوان مرکز مالی و قطب تجاری معروف است از اتحادیه اروپا در مسدودسازی دارایی‌های روسیه پیروی می‌کند یا خیر، گفت: بسیار محتمل است که دولت امروز در این باره تصمیم بگیرد؛ اما من نمی‌توانم در حال حاضر تصمیمی را پیش بینی کنم.

کاسیس همچنین افزود، بی‌طرفی سوئیس باید حفظ شود و این کشور آماده است در صورتیکه مقام‌های روسیه و اوکراین در بلاروس موفق نشوند، پیشنهاد میانجی‌گری را به آن‌ها بدهد.

سوئیس مسیر پر فراز و نشیبی را بین نشان دادن همبستگی با غرب و حفظ بی‌طرفی سنتی خود طی کرده است به طوریکه به گفته دولت این کشور، می‌تواند آن را به یک میانجی بالقوه تبدیل کند.

اما این کشور با فشار فزاینده‌ای مواجه است تا آشکارا در کنار غرب علیه مسکو قرار گیرد و تحریم‌های تنبیهی اتحادیه اروپا را تصویب کند. دولت این کشور تاکنون تنها گفته که اجازه نخواهد داد سوئیس به عنوان بستری برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گیرد.

روز شنبه حدود ۲۰ هزار تن در بزرگترین راهپیمایی صلح آمیز در طول چندین دهه در برن، پایتخت گرد هم آمدند تا از اوکراین حمایت کنند و برخی هم از سیاست احتیاطی دولت سوئیس خشمگین بودند.

کاسیس همچنین روز یکشنبه گفته بود، اوکراینی‌هایی که از جنگ در این کشور می‌گریزند در سوئیس مورد استقبال قرار می‌گیرند.

همچنین وزیر دادگستری سوئیس با بیان اینکه کشورش آماده پذیرش کسانی است که نیاز به حمایت دارند و همچنین از کشورهای همسایه آسیب دیده نیز حمایت می‌کند، افزود: ما مردم را فراموش نمی‌کنیم و به حال خود وا نمی‌گذاریم.

دولت سوئیس اخیرا فهرست نظارتی خود را اصلاح کرد که شامل ۳۶۳ فرد و چهار شرکتی می‌شود که اتحادیه اروپا برای مجازات مسکو در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

داده‌های بانک ملی سوئیس نشان می‌دهد، روسیه قریب به ۱۱.۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در سوئیس داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار