مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

330 میلیارد ریال در قالب سرانه آموزشی به حساب مدارس فارس واریز شد

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت در سال تحصیلی جاری در مرحله اول بیش از ۳۳ میلیارد تومان سرانه آموزشی به حساب مدارس سراسر استان واریز شد و پرداخت مرحله دوم سرانه نیز در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
330 میلیارد ریال در قالب سرانه آموزشی به حساب مدارس فارس واریز شد

محمدخلیل عسکری در جمع گروهی از فرهنگیان شهرستان خنج گفت: معلم می‌تواند خاک را تبدیل به زر کند و فرهنگیان باید امروز به عنوان الگوهایی قابل اعتماد در جامعه ظاهر شوند تا دانش‌آموزان نیز از این رفتارها الگوبرداری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نقش معلم در آموزش و پرورش بنیادی و اساسی است و خانواده‌ها نیز می‌توانند پازل تعلیم و تربیت را در کنار معلمان تکمیل کنند تا تربیت عبد‌صالح رقم بخورد.
عسکری گفت: کلمه تحول همواره مورد تاکید مقام رهبری بوده و باید بر همین اساس دست به اجرای سند تحول بنیادین در تمامی مدارس استان بزنیم.
وی گفت: باید شأن و منزلت معلمان حفظ شود و ارتقا پیدا کند که اجرای مطلوب نظام رتبه‌بندی می‌تواند به تقویت جایگاه اجتماعی معلمان کمک کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نظام رتبه‌بندی یکی از اصول اساسی و زیربنایی سند تحول بنیادین است که معلمان از این طریق می‌توانند جایگاه حقیقی خود را پیدا کنند.
وی افزود: اختصاص بودجه ۴۰ هزار میلیاردی برای اجرای رتبه‌بندی از سوی مجلس و دولت نشان از حسن نیت مسئولین کشور برای اجرای این طرح است.
عسکری گفت: تامین زمین مناسب برای مسکن فرهنگیان شهرستان خنج را پیگیری خواهیم کرد تا در مکانی مطلوب پروژه مسکن فرهنگیان این شهرستان اجرا شود.
عسکری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مبنای تصمیم‌گیری ما در خصوص بازگشایی مدارس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است و آخرین تصمیم این است که بدون در نظر گرفتن رنگ‌بندی ها و با رعایت پروتکل‌ها کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.
وی گفت: مدیران در خصوص بازگشایی مدارس سلیقه‌ای عمل نکنند و با استفاده از ظرفیت شورای مدرسه دانش‌آموزان را جهت شرکت در کلاس‌ها گروه‌بندی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تصمیم‌گیری در رابطه با باز بودن یا تعطیلی مدارس بر عهده مدیر نیست و تنها چگونگی برگزاری آموزش در اختیار شورای مدیران و مدرسه است.
عسکری ادامه داد: در دوران کرونا زندگی اجتماعی دانش‌آموزان با تهدیداتی مواجه شده و باید از بازی دوگانه سلامت و آموزش پرهیز کنیم و سلامت دانش‌آموزان را با توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب و ... در آموزش‌های حضوری تأمین کنیم.
عسکری گفت: برش استانی نقشه مهندسی کشور را با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند اجرا خواهیم کرد تا خلأهای فرهنگی و ارزشی را از این طریق جبران کنیم.
وی گفت: ما معلمان را پژوهشگران فعال می‌دانیم و بر همین اساس شرایط ادامه تحصیل معلمان باید فراهم شود تا با فراغ بال فرهنگیان به علم‌آموزی بپردازند.
مدیر‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: پیگیر امور رفاهی و خدماتی فرهنگیان نیز هستیم و با چانه‌زنی‌های لازم به دنبال اختصاص کارت‌های اعتباری به فرهنگیان استان برای استفاده از خدمات رفاهی مختلف هستیم.
وی با بیان اینکه اجرای طرح ۴ جانبه مدارس شبانه روزی را نیز دنبال خواهیم کرد، گفت: مجلس نیز مصوبه خوبی در راستای رایگان شدن قبض آب، برق و گاز مدارس بر اساس الگوی مصرف داشته است.
در ابتدای این دیدار حجه الاسلام والمسلمین کریم‌پور، امام جمعه و عباسی مدیر آموزش و پرورش خنج و همچنین سه تن از فرهنگیان این شهر نیز به نمایندگی از سایر فرهنگیان این شهرستان به بیان مشکلات و مسایل و پیشنهادهای خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار