هدایت تحصیلی، انتخاب درست برای ادامه بهترین مسیر است

تهران (پانا) - داشتن کار مناسب از بزرگترین دغدغه دانش‌آموزان بوده که این مهم، منوط به انتخاب رشته درست و هدایت تحصیلی صحیح است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی، انتخاب درست برای ادامه بهترین مسیر است

همانطور که انتخاب شغل و داشتن کار مناسب برای آینده یکی از دغدغه های همه‌ سنین به خصوص نوجوانان است، مدیر و مشاوران دبیرستان علامه محمد قزوینی تصمیم دارند که برای دانش آموزان کلاس هایی در رابطه با هدایت تحصیلی و انتخاب رشته برگزار کند تا دانش آموزان با آگاهی کامل در سال نهم انتخاب رشته کنند.

همچنین در رابطه با این موضوع، در هفته های اخیر وبینارهایی برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم برگزار شد و در کانال مدرسه که در پیام رسان شاد است، برنامه سه شنبه های هدایت تحصیلی توسط مشاور توانمند برای پایه نهم برگزار می شود که هر سه شنبه مطالبی در خصوص چگونگی انتخاب شغل در کانال قرار می‌گیرد.
مشاوران دبیرستان، فرشته بخشایش و شکوفه بیگلری، طی جلسات و کلاس های آموزشی که برگزار کردند، سعی داشتند که دانش آموزان به خصوص پایه نهم را با انتخاب رشته و هدایت تحصیلی آشنا کنند.
همینطور مشاوران در گروه مشاوره ای که در شبکه شاد تشکیل داده اند، مطالبی درباره هدایت تحصیلی آماده می کنند و در گروه قرار می دهند و از دانش آموزان می خواهند پس از مطالعه مطالب و یادگیری آن همان محتوا را در قالب هایی همچون کلیپ ، پوستر ، متن و .... ارائه دهند سپس روزهایی را در هفته مشخص کردند تا دانش آموزان آثار خود را در گروه مشاوره ای ارسال کنند. اهمیت این موضوع در این بود که همه بچه ها از محتوایی که مشاور در اختیارشان قرار داده به نحو احسن استفاده می کنند و همچنین این نکات را در انتخاب رشته خود به کار بگیرند.
امیدواریم زحمات و راهنمایی آنان نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

مهلا غلامحسینی؛ دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار