مدیر دبیرستان علامه قزوینی منطقه ۱۵:

تمام توانم را برای شکوفایی استعداد و خودشناسی دانش‌آموزان به‌کار می‌گیرم

تهران( پانا) - بهترین کار قبل از هر آموزشی، شناخت و شکوفاکردن استعداد و توانایی‌های دانش‌آموزان است که پایه و اساس کار تربیتی بر همین مبنا است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تمام توانم را برای شکوفایی استعداد و خودشناسی دانش‌آموزان به‌کار می‌گیرم

زهرا سروی؛ مدیر دبیرستان علامه محمد قزوینی فراهم ساختن کانون‌ها و بسترهایی با درک موقعیت دانش‌آموزان را یکی از نیازهای مهم در تحول آینده دانش‌آموزان دانست.

مدیر دبیرستان علامه محمد قزوینی گفت: نوجوانان و جوانان نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در ساختن آینده دارند. ساختن آینده نیز مستلزم انتقال مجموعه ارزش‌ها، رفتارها، گرایش‌ها، دانش‌ها و مهارت‌ها به نسل‌های جدید به وسیله خانواده، آموزش و پرورش و مدرسه است.

آموزش و پروش با درک موقعیت دانش آموزان، کانون‌ها و بسترهایی را فراهم می‌کند. تا آنجا که محل آرامش و درک دوران نوجوانی باشد و یک پناهگاه و فرصت برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان فراهم شود. مثلاً اکنون کانون‌های تربیتی، فرهنگی و پرورشی، مسابقاتی را برگزار می‌کنند، ولی این مسابقات در جهت کشف استعدادها و هدایت و حمایت دانش‌آموزان نیست.

وی افزود: اگر این مسابقات هدایت و راهبری شوند، آینده دانش‌آموزان را تا حدودی تضمین می‌کنند و آنها می‌دانند اگر این رشته و این شاخه از استعدادشان را دنبال کنند و ادامه دهند، در آینده به چه نتیجه‌ای می‌رسند و چراغ راه و حمایت‌هایی که در این مسیر به آن ها می‌شود، مشخص است، بنابراین وقتی نقشه راه مشخص باشد، تصمیم‌گیری و حرکت در مسیرها معین و مشخص است.

آیسا میرزائی؛ دانش‌آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار