انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج (پانا) - یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد بطور آنلاین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

صبح امروز کلیه شهرستان و مناطق با نظارت رییس سازمان دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد، کارشناسان حراست و ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش، از طریق پلتفرم برنامه ادوبی کانکت، بطور زنده انتخابات را انجام دادند.

در این برنامه، نمایندگان هر شهرستان و منطقه با بیان برنامه های خود، رشد علمی دانش آموزان استان را مهم دانستند و در این باره گفت و گو کردند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان در ابتدای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی بیان کرد: دانش‌آموزان استان دارای 2 کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور هستند که از این رو از بین نمایندگان استانی، در هر گروه پسران و دختران 1 نفری که بالاترین میزان رای را در انتخابات استان کسب کنند و حائز سایر شرایط مندرج در شیوه‌نامه انتخابات باشند، به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان سراسر استان کهگیلویه و بویر احمد وارد مجلس دانش‌آموزی کشور می‌شوند و به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان منصوب می شوند.

سید نظام مرادی با تاکید بر اینکه این انتخابات با نظارت اعضای ستاد انتخابات برگزار شد، در خصوص شرایط برگزاری انتخابات و تبلیغات نامزدها گفت: دو گروه برای روسای مجالس دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق تشکیل شد و دانش‌آموزان و اعضای ستاد انتخابات استان در گروه‌ها عضو بودند و برای تبلیغ نامزدها، جلسات مجازی به صورت پرسش و پاسخ و امکان ارسال ویدئوی تبلیغاتی برای دانش‌آموزان در این گروه فراهم شد تا دانش‌آموزان فرصت شنیدن نظرات نامزدها و انتخاب فرد اصلح را داشته باشند.

وی گفت: شورای دانش آموزی برای ارائه عملکردی هر چه بهتر در راستای همکاری در امر آموزش و پرورش وظایفی در قبال سند تحول بنیادین و تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان، ارائه پیشنهاداتی به مدیر مدرسه و مشارکت در فعالیت‌های اجرایی مدرسه، برقراری صمیمیت بین دانش آموزان، رواج دوستی و اکرام نسبت به اولیای مدرسه و کادر آموزش را بر عهده دارند.

گفتنی است؛ انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یک بار در سراسر کشور برگزار می‌شود و اعضای شورای دانش آموزی هر استان، کاندید مورد نظر خود را انتخاب می کنند تا پاسخگوی مکاتبات و مطالبات دانش آموزان در صحن مجلس باشند.

خبرنگار: محمدصادق بهرامی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار