یادداشت/ مجتبی جهان آرای

ضرورت استفاده از ظرفیت های مجلس دانش آموزی برای حل مشکلات

قم(پانا)- مجلس دانش آموزی ظرفیت بسیار بالایی در حل مشکلات دانش آموزی دارد و باید به بهترین وجهی از این ظرفیت استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت های مجلس دانش آموزی برای حل مشکلات

انتخابات مجلس دانش آموزی پسران استان قم روز سه شنبه سوم اسفند برگزار و اعضای هیات رییسه یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی انتخاب شدند.
طبق قوانین موجود، منتخبین مشاوران مدیر کل آموزش و پرورش استان خواهند بود و احکام مربوطه نیز به اعضای هیات رییسه تقدیم خواهد شد.
با توجه به اهمیت بالای سلامت جسمی دانش آموزان، یکی از مسائل مهمی که باید در مجلس یازدهم مورد پیگیری قرار بگیرد، توجه به سلامتی جسمی و روحی دانش آموزان و آزاد سازی اماکن ورزشی دولتی است. بدین معنا که ورزشگاه های دولتی به طور رایگان در شیفت های مختلف در دسترس دانش آموز و اولیاء آنها قرار گیرد که نه تنها به سلامت جسمی دانش آموزان کمک میکند بلکه به کشف استعداد ها نیز منجر خواهد شد..
همچنین برگزاری کلاس های کنکور با حداقل هزینه نیز موضوع دیگری است که باید به آن اشاره کرد. ضرورت دارد کلاس های آماده سازی کنکور در خود مدارس برگزار شود تا دانش آموزان منجر به پرداخت هزینه های هنگفت نشوند زیرا در حال حاضر کلاس های برخی موسسات با تعرفه های کاملا نجومی در حال برگزاری است و از این بابت دانش آموزانی که از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارند، متضرر خواهند شد و قطعا این موضوع به نفع آینده کشور نخواهد بود.
در این زمینه حتی می توان از حضور دبیران جهادی و خودجوش مدارس هم استفاده کرد زیرا آنان کسانی هستند که به طور جهادی آماده خدمت رسانی به دانش آموزان کنکوری هستند و این نقطه قوتی برای نظام آموزشی کشور محسوب می شود.
در حال حاضر وجود کلاسهای کنکور که به طور آزاد برگزار میشوند، خارج از سیستم آموزش و پرورش به حساب می آیند و می توان در صورت عملی نشدن همگام سازی دانش آموزان در سطح مدارس، با موسسه های آموزشی قرارداد نوشت و با هزینه های کمتری دانش آموزان، در کلاس های آمادگی کنکور سراسری شرکت کنند. .
به هر حال مجلس دانش آموزی از ظرفیت بالایی برای پیگیری مشکلات دانش آموزان برخوردار است و از این فرصت قانونی باید به خوبی بهره جست.
نایب ریاست مجلس دانش آموزی استان قم و سفیر کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در استان قم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار