برگزاری نشست بررسی فناوری اطلاعات در تربیت نیروی انسانی از دیدگاه نظریهپردازان معاصر
تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران از برگزاری نشست ارائه یافتههای پژوهش با عنوان بررسی فناوری اطلاعات در تربیت نیروی انسانی از دیدگاه نظریهپردازان معاصر انتقادی تعلیم و تربیت با تاکید بر برنامه درسی پنهان بصورت حضوری و مجازی خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، یوسف بهارلو گفت: بر اساس این پژوهش که با حمایت شورای تحقیقات و در راستای سیاست های ۱۴ گانه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران انجام گرفت، میتوان بیان کرد که فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی صرفاً مجموعهای از ماشینها و نرم افزارهای همراه آن نبوده، بلکه دربردارنده شکلی از اندیشه هستند که به نگرش کاربران چه در نقش معلم و چه در نقش دانشآموز در مواجهه با جهان هستی جهت میدهند.
وی تصریح کرد: همانطور که در این مطالعه نشان داده شد، اگر بخواهیم در مسیر اهداف مصرح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت کنیم باید همواره در نظر داشته باشیم که کاربرد فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش و فرآیندهای یاددهی، یادگیری نباید رسالت معلمان در تشویق و ترغیب دانشآموزان به تفکر را مخدوش کند.
قائم مقام شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران افزود: همه گیری کرونا با وجود محدودیتها و تهدیدات فراوانی که برای نظام تعلیم و تربیت در بر داشت، در زمینه گسترش دانش و مهارت معلمان در بکارگیری فناوریهای نوین در امر آموزش و تدریس پیامدهای بسیار مثبتی به همراه داشت و منجر به خلق فرصت در راستای بهسازی و توانمندسازی سرمایههای انسانی آموزش و پروش شد.
بهارلو تأکید کرد: در دوران کرونا، گسترش کاربرد فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی نه فقط در زمینه طراحی فرآیندهای یاددهی و یادگیری معلمان و شیوههای آموزش و تدریس در کلاس درس تحول ایجاد کرد، بلکه در شیوههای تعاملات درون سیستمی و آموزش معلمان نیز منجر به تغییرات اساسی شد، به گونهای که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد جلسات، کارگاههای آموزشی و نشستهایی که قابلیت اجرای کیفی بصورت از راه دور و مجازی را دارند از طریق ارتباطات برخط و در قالب وبینار و ویدئو کنفرانس برگزار میشوند.
ارسال دیدگاه