علی جوادی*

اجازه دهید مردم لذت ببرند

حدود 40 روز از ریاست شهاب عزیزی خادم بر فدراسیون فوتبال می‌گذشت که سرپرست تیم ملی فوتبال بزرگسالان معرفی شد و کام همه مردم را تلخ کرد. آن روزها دوران ماه عسل رئیس جدید بود و کسی فکرش را هم نمی‌کرد که رئیس جدید به‌سرعت نور و با انتخاب‌های اشتباه، خود را رودرروی مردم قرار دهد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

همان انتخاب اشتباه و تصمیم‌های نادرست بعدی، فدراسیون را کاملاً از مردم دور کرد. آنقدر از مردم دور شد که وقتی ترکه‌های عزل بر تنش نشست، صدای فریادش را کسی نشنید یا اگر هم شنید همدردی نکرد.

حالا هیأت رئیسه تصمیم گرفته رئیس نباشد و در هیجانات خاص روزهای بعد از عزل، تصمیم‌های مختلفی گرفته شده و می‌شود.

حقیقت واضح این روزها، شیرین شدن کام مردم از عزل رؤسایی است که تحرک و تمایلی برای جلب رضایت و رأی مردم نشان نمی‌دادند. مدیران فدراسیون در انتخاب‌ها و تصمیم‌ها و عملیات اجرایی‌شان نظر مردم را در نظر نگرفتند تا مردم هم گاردی نسبت به برکناری آن‌ها نداشته باشند. این فرجام همه مدیرانی است که خود را مهم‌تر از مردم می‌بینند.

حالا هیأت رئیسه در روزهای هیجانی بعد از عزل قرار دارد و شاید طبیعی باشد اگر تصمیم‌ها خیلی سریع گرفته شود. این شتاب و هیجان، تا درجه‌ای، طبیعی و قابل توجیه است؛ اما اگر انتخاب‌ها را از منطق دور کند، پذیرفتنی نیست. حرف ما این است: اجازه بدهید مردم از روزهای فعلی لذت ببرند. این روزها را با انتخاب‌های نادرست خراب نکنید. مراقب باشید همه امضاها درست و بجا روی برگه‌ها بنشیند. یادتان باشد رئیس را به این دلیل برکنار کردید که نسبت به کتاب قانون (اساسنامه) بی‌میل نشان داد.

یادتان باشد آنچه موجب عزل رئیس توسط شما شد، انتخاب‌های نادرست و عدم شفافیت بود. شما موظف به اجرای قانون هستید و باید به چهارچوب و اصولی که خودتان بنا نهادید پایبند باشید. برای ساختن خرابی‌های بجا مانده از مدیریت قبلی شتاب کنید؛ اما اجازه ندهید تصمیم‌های شتابزده شما، حجم خرابی‌ها را افزایش دهد.

روزنامه‌نگار

منبع: ایران ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار