جلسه شورای انجمن اولیای مدارس نیشابور برگزار شد

نیشابور (پانا) - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه، اعضای شورای انجمن اولیای شهرستان را همراهان همیشگی این سیستم معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای انجمن اولیای مدارس نیشابور برگزار شد

علیرضا کلیدری گفت: شورای انجمن اولیاء یک کار تیمی است و در این کار تیمی باید همگی نقش داشته باشند.

اعضای انجمن باید دبیرخانه ثابت و اتاق فکر داشته باشند و با برگزاری جلسات منظم و متناوب، نیازهای اولویت دار آموزش و پرورش را کامل بشناسند.

وی ادامه داد: آموزش، سرلوحه کلید موفقیت تمام جامعه است و برگزاری دوره های آموزشی ویژه روسا و نمایندگان انجمن های مدارس می تواند از برنامه های این انجمن باشد. بدون تردید حق تعلیم و تربیت یک حق شناخته شده است و عنصر خانواده نقش کلیدی در احقاق این حق دارد. زمانی که معلم و دستگاه تعلیم و تربیت کوچک شود، انتظار رشد و ترقی از آن دستگاه را نباید داشته باشیم. کار تعلیم و تربیت یک کار پیچیده و در هم تنیده است که مساله زیاد دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما در نیشابور منشور مشارکت را با هدف ماهیت تعلیم و تربیت و نگاه مشارکت جویانه راه انداخته ایم که پیامدهای خوبی به دنبال داشته است. ما با کلکسیونی از آسیب های نوظهور مواجه شده ایم و کرونا قلب و اصالت تعلیم و تربیت که وجود مدرسه و فعال بودن آن و برگزاری کلاس های منظم حضوری است را نشانه گرفته است و در واقع ارتباط بین دو قطب اصلی فرایند یاددهی و یادگیری که معلم و دانش آموز است را برهم زده است.

کلیدری ادامه داد: امروز در دوران کرونا زیستی، گفتمان سازی به ما کمک می کند و ترقی تمام تعلیم و تربیت بسته به ترقی مدیر آموزش و پرورش است. جذب خیرین و والدین فعال، ارتباط مستقیم با مدیران مدارس، تشکیل کارگروه های مختلف، تصمیم گیری و پیگیری لازم، معرفی نمایندگان علمی، تربیتی، روحی و روانی، دوران بلوغ، اعتیاد و ... جهت پیگیری تخصصی، از موارد پیشنهادی بود که توسط اعضای انجمن عنوان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار