در جلسه کمیته هدایت تحصیلی دبیرستان هیأت امنایی اندیشه عنوان شد:

یکی از اهداف هدایت تحصیلی، آشنایی دانش آموزان با استعدادها و توانایی هایشان است

تهران (پانا) - مدیر دبیرستان هیات امنایی اندیشه، هدف از هدایت تحصیلی را، بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان جهت آشنایی با رغبت ها و استعدادهایشان دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۷۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اهداف هدایت تحصیلی، آشنایی دانش آموزان با استعدادها و توانایی هایشان است

جلسه کمیته هدایت تحصیلی، با حضور محمد عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در دبیرستان هیأت امنایی اندیشه برگزار شد.

شیرین عبیری؛ مدیر دبیرستان هیات امنایی اندیشه منطقه ۱۴ در جلسه کمیته هدایت تحصیلی گفت: بحث انتخاب رشته یکی از تصمیمات مهم زندگی دانش آموزان است که اگر این انتخاب، مطابق با علاقه و استعداد در کنار هم باشد، می تواند نتیجه بسیار خوبی برای دانش آموزان و آینده شغلی آنها داشته باشد.

وی گفت: هدف اصلی هدایت تحصیلی، به عبارت دیگر، بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان جهت آشنایی با رغبت‌ها و استعدادهایشان است که در این میان، مشاورین مدارس می‌توانند با در نظر گرفتن محدودیت های محیطی و دیگر فاکتورهای مهم انتخاب رشته و حرفه، کمک شایانی به دانش‌آموزان کنند.

محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در ادامه افزود: هدایت تحصیلی، دانش‌آموزان را با علایق و گرایش‌های تحصیلی خود آشنا می‌سازد و ذهن آنان را برای انتخابی درست و عقلانی تواناتر می‌سازد. در این راستا، معلمین و کادر مدرسه نیز می‌بایست زمینه چنین انتخاب درست و منطقی را فراهم کرده تا دانش‌آموزان ضمن پشت سر گذاشتن این مرحله، آینده شغلی و حرفه ای خوبی نیز در انتظارشان باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جلسات آموزشی برای هدایت تحصیلی، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان است، افزود: دانش آموزان در جلسات مشاوره برای هدایت تحصیلی با استعدادها، علایق، توانایی ها، ویژگی های شخصیتی خود با کلیه رشته های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز جامعه آشنا می شوند.

عدل لاله در ادامه نقش محوری خانواده را مورد هدف قرار داد و خطاب به والدین محصلین گفت: خانواده‌ها از تأثیر کلام خود غافل نباشند که می تواند به دو شکل بر دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد: در حالت ابتدایی که منفی است، والدین و دیگر اطرافیان دانش‌آموز با بیان علایق خود و شکست‌هایی که در زمینه تحصیل و شغل تجربه کرده اند می‌توانند فرزندشان را نسبت به محقق کردن آرزوهای دیرینه خود تحریک کرده و در انتخاب رشته اشتباه جبران ناپذیری از جانب دانش‌آموزان صورت گیرد. در حالت دوم، پدران و مادران می توانند با بالا بردن سطح آگاهی دختران و پسران خود و در اختیار گذاشتن اطلاعاتی مفید، به صورت بی‌طرفانه، در جهت انجام انتخابی درست، فرزند خود را به سمت رشته و آینده شغلی مناسب، محل زندگی و توانایی‌ها و علایق شان سوق دهند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار