سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌شمالی:

دانش‌آموزان مهمترین سرمایه‌های آموزش و پرورش هستند

بجنورد (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در دیدار با مسئولین سازمان دانش‌آموزی اظهار امیدواری کردبا برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این سازمان، دانش‌آموزانی کوشا، متعهد و خلاق در سطح مدارس پرورش یابند.

کد مطلب: ۱۲۵۶۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مهمترین  سرمایه‌های آموزش و پرورش هستند

در این دیدار سرپرست آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: رسالت ما در آموزش و پرورش نسبت به سایر ارگان‌ها بسیار عظیم و خطیر است، زیرا رسالتی در باب رسالت انبیا است و وظیفه ما انسان سازی و تربیت است، به همین لحاظ دانش آموزان مهم ترین سرمایه های ما هستند که باید با برنامه ریزی هوشمندانه، هدف گذاری عالمانه، تلاش و کوشش مجدانه اعتماد به نفس در دانش آموزان را افزایش دهیم تا برکات بزرگی را رقم بزنیم.

ابوالقاسم اکبری در ادامه بیان کرد: با توجه به سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب که پیشبرد برنامه هایی برای داشتن جوانانی بر فراز انقلاب اسلامی است از متولیان آموزش در آموزش و پرورش می خواهد که در کنار خانواده، آموزش و پرورش انسانهایی مومن، متعهد، مسئولیت پذیر، با اخلاص، با اخلاق، دین باورو خودباور تربیت کند و مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه ای بر اجرایی شدن آن دارند. سازمان دانش آموزی از بهترین زیر مجموعه های آموزش و پرورش در جهت تحقق به این امر مهم در سطح مدارس است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته هدف فقط آموزش بود و امروزه شاهد آن هستیم که مهندسین، پزشکان و بعضا دانشمندان زیادی در سطح جامعه داریم که متاسفانه نوع دوستی و همدلی در آنها کمرنگ است باید اولویت را تربیت و پرورش قرار دهیم و سپس آموزش که خوشبختانه با توجه به شعار سازمان دانش آموزی "همدلی،همفکری و همکاری" است این سازمان می تواند با پرورش مربیان و پیشتازان انقلابی نقش موثری در تقویت نوع دوستی، کار گروهی ،ایجاد نظم و انظباط و هدفمند کردن دانش آموزان بر اساس تعلیمات اسلامی داشته باشد.

اکبری در پایان گفت: دانش آموزان سرمایه های اصلی ما هستند و ما باید با در مدارس با آموزش های کلامی، علمی و عملی آنها را سرمایه دار علم، ادب، اخلاق و مهارت های زندگی کنیم تا بتوانند در آینده سکان دارهای مقتدری درجایگاه های مختلف اجتماعی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار