مجموعه آثار برگزیده جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی منتشر شد

تهران (پانا) - کتاب افق تجربه 9، مجموعه آثار برگزیده نهمین جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به همت اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه آثار برگزیده جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی منتشر شد

در مقدمه کتاب افق تجربه 9 که به قلم مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در ابتدای این کتاب نوشته شده است، می‌خوانیم:

بر همه آشکار است که تعلیم و تربیت کلید فتح آینده است و از دیر باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده است که انسان های فردا را تربیت کند و نسل امروز را برای زندگی در جامعه فردا آینده سازند.

در رویارویی با انواع چالش‌هایی که آینده در دل خود پنهان دارد جامعه بشری برای رسیدن به آرمان‌های والای انسانی چون صلح و عدالت اجتماعی، آموزش و پرورش را سرمایه اجتناب‌ناپذیر می‌داند.

بی‌تردید ریشه‌دار شدن و پیشرفت عظیم امروز نظام اسلامی مرهون رهبری بی نظیر حضرت امام رحمة الله علیه، جانفشانی شهیدان، ازخودگذشتگی ایثارگران و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه ای است که ایمان همراه با عمل صالح، خودباوری، جهاد مستمر علمی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، ابتکار و نوآوری، تحول بنیادین در آموزش و پرورش، وفاداری به آرمان‌های امام راحل و شهیدان والا مقام، عشق به معنویت و ارتباط با خدا و پیشرفت همراه با عدالت را از جمله مولفه های اصلی حرکت در مسیر توسعه و تعالی می‌داند.

تربیت حقیقی همانا کشاندن آدمی به سوی ارزش‌های والای انسانی است چنانکه این ارزش‌ها را بفهمد، بپذیرد، دوست بدارد و به کار گیرد انسانی که به این مقام دست یابد به گزینش ارزش‌ها خواهد پرداخت و راهنما و تربیت کننده خویش خواهد شد و این برترین معنای تربیت است که همانا رو کردن آزادانه و آگاهانه و ارزش‌هاست.

کتاب افق تجربه9 که مجموعه آثار برگزیده نهمین جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است به همت اداره کل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، معاونت پرورشی و فرهنگی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در زمستان ۱۴۰۰ و با شمارگان ۱۱۰۰ جلد منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار