مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

با گره‌گشایی و خدمتگزاری به مردم در مسیر فرمایشات امیرالمؤمنین گام برداریم

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با بیان اینکه حضرت علی(علیه السلام) الگوی بی‌بدیلی در انسانیت است و باید شیوه و سیره عملی ایشان مورد توجه باشد، گره‌گشایی و خدمتگزاری به مردم را در مسیر فرمایشات امیرالمومنین(علیه السلام) بودن عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
با گره‌گشایی و خدمتگزاری به مردم در مسیر فرمایشات امیرالمؤمنین گام برداریم

صبح امروز، صبحگاه مشترک بسیج فرهنگیان شهر تهران به مناسبت میلاد امام علی(علیه السلام) و روز پدر، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شورای معاونین و همکاران فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در محل حیاط شهدای غزه، برگزار شد.

علیرضا کریمیان ضمن گرامیداشت شأن و منزلت امیرالمومنین علی(ع) گفت: امیرمومنان به خاطر ویژگی های شخصیتی، یک انسان تکرار ناپذیر است.

کریمیان، حضرت علی(علیه السلام) را الگوی بی بدیلی در سلحشوری، شجاعت، عدالت، علم، رأفت و فروتنی، صلابت و مهربانی دانست که در قله انسانیت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه داشتن هر کدام از این ویژگی ها و قرار گرفتن در این مسیر، حتی در یک صفت برای انسان امروزی دشوار است، افزود: شخصیت ایشان ترکیبی از بهترین صفت هایی است که کار برای خدا و در راه رضای خدا، در رأس رفتار و عمل اوست و همه ما باید تلاش کنیم تا ذره ای از محضر وی خوشه چینی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، یکی از ویژگی هایی که می‌توانیم به تأسی از علی‌ابن ابی‌طالب(علیه السلام) داشته باشیم را، خدمت گذاری به مردم قلمداد کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که امروز ما کارگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید تلاش مان گره‌گشایی از کار مردم باشد که اگر خدمتگزار مردم باشیم، در مسیر امام علی(علیه السلام) قرار گرفته ایم.

کریمیان عملکرد بسیجیان را با تأسی از مولا علی(علیه السلام)، در مسیر ایشان دانست که در تمام موقعیت های خاص اجتماعی مشارکت مطلوب و موثر دارند.

وی در پایان با بیان اینکه صفات حضرت علی(علیه السلام)، امروز در مقام معظم رهبری متجلی شده است، خاطر نشان کرد: این صفات را در رفتار و مواجهه ایشان با استکبار جهانی به وضوح می‌بینیم.

در ابتدای این مراسم، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز مقام و منزلت و جایگاه رفیع مردان مسلمان را جایگاه ویژه‌ای دانست و گفت: بسیجی باید همواره پرچمدار جهاد باشد و در تبعیت محض از سنت و سیره پیامبر و ولایت این را نشان دهد.

وی تاکید کرد: امروز جهاد تبیین برای بسیجیان یک فریضه و تکلیف است و باید در این راه آگاهی بخشی کنیم و دیدگاه آحاد جامعه را نسبت به موازین انقلاب و آرمان های امام راحل تحکیم بخشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار