ساعت کار اورژانس دانش‌آموزی اعلام شد

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خط تلفنی ۱۵۷۰ (اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی) فعلا ۱۲ ساعت در طول شبانه روز(از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب) فعالیت می‌کند گفت اکنون ۳۲ مرکز و به عبارتی در هراستان یک مرکز اورژانس دانش‌آموزی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ساعت کار اورژانس دانش‌آموزی اعلام شد

به گزارش ایسنا، مسعود شکوهی درباره آخرین روند فعالیت اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی توضیح داد و گفت: از مدتی پیش، خط ملی نماد یا همان ۱۵۷۰ در همه استانها آغاز به کار کرده است.

وی افزود: آموزش به نیروهای تخصصی این بخش داده شده و اکنون در حال ارائه خدمت به دانش آموزان، اولیاء و همکارانمان هستند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خط تلفنی ۱۵۷۰ فعلا ۱۲ ساعت در طول شبانه روز، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعالیت می کند گفت: اکنون ۳۲ مرکز و به عبارتی در هراستان یک مرکز اورژانس دانش آموزی داریم. فعلا بنای ما این است که همین مراکز فعالیت کنند تا پس از بررسی‌های تکمیلی به مرور خدمات دیگری را نیز به فهرست فعالیت آنها بیفزاییم.

شکوهی با اشاره به فعالیت سامانه پایش آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: حدود ۶۲ هزار مدرسه ما تحت پوشش این سامانه قرار دارند. مدیران مدارس به ما برای تکمیل سامانه یاری می‌کنند؛ اطلاعات لازم جمع آوری شده و نقشه خطرپذیری مدرسه، منطقه و استان آماده می‌شود که بر اساس آن وارد برنامه ریزی و اقدام می‌شویم.

وی درباره وضعیت مشاوران در مدارس نیز گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۹۰۰ مشاور در مدارس داریم. بر اساس سندجامع نظام ارهنمایی و مشاوره که اخیرا به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و با امضای وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شد، شاخص نیروی انسانی مشاور برای مدارس و مراکز تغییر کرده است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: قبلا شاخص تخصیص مشاور یک ساعت به ازای هر ۱۵ دانش آموز بود که بر اساس نظام جامع راهنمایی و مشاوره، یک ساعت به ازای هر ۱۲ دانش آموز شده است. همچنین تا کنون برای مقطع متوسطه اول الزام به حضور مشاور داشتیم که از این پس برای دو مقطع ابتدایی و متوسطه دوم نیز نیروهای مشاور را خواهیم داشت.

شکوهی افزود: تلاش می شود در مرحله اول از نیروهای موجود به صورت حق التدریس استفاده شود و در آینده نیز با کسب مجوزهای استخدام، مشاور جذب کنیم. هنوز سهمیه مشاوران در آزمون استخدامی امسال قطعی نشده است ولی در مجموع در بازه زمانی پنج ساله اخیر حدود ۱۵ هزار مربی و مشاور استخدام کرده‌ایم ولی کماکان ۴۰ هزار نیروی جدید بر اساس شاخص جدید سندنظام جامع کمبود داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار