برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری به دانش‌آموزان در اصفهان

اصفهان (پانا) - سرپرست سازمان دانش‌آموزی اصفهان از برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری پانا ویژه دانش‌آموزان عضو پانا و پیشتازان این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری به دانش‌آموزان در اصفهان

علی رستمی، سرپرست سازمان دانش آموزی اصفهان با اعلام این خبر افزود: در راستای اهداف سازمان دانش آموزی و در جهت نقش آفرینی اثربخش در قالب بسته تحولی «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» سازمان دانش آموزی این استان دوره آموزش خبرنگاری به دانش آموزان عضو پانا و پیشتازان را در سطح استان به مرحله اجرا درآورد.

وی ادامه داد: در این برنامه که به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد در حال برگزاری است، مفاهیم خبرنویسی، گزارش و مصاحبه برای دانش آموزان عضو پانا و پیشتازان توسط مدرسین خبرگزاری پانا تشریح شد.

رستمی ادامه داد: خبرنگاران پانا می توانند در تقویت هویت ملی دانش آموزان نقش موثری داشته باشند، بنابراین یکی از وظایف مهم سازمان دانش آموزی شناسایی استعداد نهفته و پتانسیل های موجود در دانش آموزان است و سازمان دانش آموزی باید آموزش و تربیت این خبرنگاران جوان را در حوزه دانش آموزی مورد توجه و اهمیت خود قرار دهد.

سرپرست سازمان دانش آموزی استان اصفهان افزود: فرهنگ سازی مقوله تربیت اجتماعی و تثبیت اهمیت آموزش و پرورش در یک کشور از وظایف حوزه خبرگزاری دانش آموزی در مدارس می باشد و خبرنگاران دانش آموزی خبرگزاری پانا نقش بسیار مهمی در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایفا می کنند،خبرنگاران پانا به عنوان سفیران علمی در مدارس می توانند با تلاش خود آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف بلند سند تحول بنیادین یاری کنند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از هفت هزار دانش آموز پیشتاز در عضو خبرگزاری پانا هستند ، به این خاطر باید بحث آموزش و تربیت تخصصی خبرنگاران جوان دانش آموز در مدارس مورد توجه قرار گیرد تا مسیر رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آسان تر شود.

رستمی در ادامه تصریح کرد: در استان اصفهان هم مانند سایر نقاط کشور، این دوره آموزشی به صورت تفکیک جنسیت از طریق ویدئو کنفراس برای 3400 دانش آموز برگزار می شود و ما تلاش می کنیم به شعار هر مدرسه یک خبرنگار برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار