افتتاحیه دوره آموزشی دانش آموزان خبرنگار پانا استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_ با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و رئیس سازمان دانش آموزی استان فاز 4 آموزش خبرنگاری برای دانش آموزان استان بوشهر به صورت مجازی در بستر شاد افتتاح شد .

کد مطلب: ۱۲۵۶۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه دوره آموزشی دانش آموزان خبرنگار پانا استان بوشهر برگزار شد

محمود حق دوست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : برنامه های رو به رشد در حوزه آموزشی و پرورشی عملیاتی می گردد . دانش آموزان علاقمند در سازمان دانش آموزی باید بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند تا گام های مثبتی برداشته شود .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود : تحصیل ، تهذیب و تزکیه با تقویت باور های اعتقادی ، دینی ، ایمان و کسب مهارتهای سبک زندگی اجتماعی باعث رسیدن به آینده موفق و تربیت مدیران توانمند و خلاق برای ایران اسلامی رقم می زند .

او تصریح کرد : زمینه پیشرفت در خبرگزاری پانا با نمود فعالیت های دانش آموزان در انعکاس تولید خبر روی خواهد داد .

محمود حسنی توابع رئیس سازمان دانش آموزی استان بوشهر اظهار کرد : با تعداد 1000 نفر دانش آموز سراسر استان به صورت آموزش مجازی بر اساس سر فصل ها پی گرفته خواهد شد .

او گفت : این یک طرح کشوری است با بسته آموزشی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی که مرحله چهارم آن در این هفته اجرا می شود .

حسنی توابع افزود : خبر گزاری پانا تنها خبرگزاری دانش آموزی با نگاه تخصصی ، تربیتی به حوزه آموزش و پرورش ایجاد شده که اعضای اصلی آن دانش آموزان است .

حسنی توابع گفت : نگاه تربیتی با رویکرد افزایش مهارت ها ، سواد رسانه ای ، نویسندگی و غیره برای ایجاد جامعه آگاه ، شهروند مسئولیت پذیر است تا با نگاه نقادانه و مسئولیت پذیر از مطالبه گران آینده باشند .

مجید اجرایی رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : سواد رسانه ای مجموعه ای از مهارت های قابل دسترسی ، توانایی تجزیه و تحلیل و ایجاد پیام قابل انتشار است . در سواد رسانه ای با رعایت عناصر پنج گانه زمینه تبدیل مخاطب منفعل به مخاطب فعال فراهم می شود که محتوا ها را منتشر کند .

او افزود : داشتن قدرت و توانایی عمق و دامنه نفوذ خبر بسیار حائز اهمیت است . در سواد رسانه ای عنصر کلیدی پرسش و جو است .

خداکرم نوروزی معاون سازمان دانش آموزی استان بوشهر گفت : دوره آموزشی ویژه دانش آموزان از طریق کانال شاد انجام می گیرد . هر چند که ما می خواستیم آموزش حضوری و ارتباط چهره به چهره باشد بدلیل شرایط کرونایی آموزش به صورت مجازی انجام می شود . تا بر میزان قابلیت دسترسی دانش آموزان بیشتر شود .

عبدالحسین صادقی مسئول خبرگزاری پانا استان بوشهر گفت : این دوره آموزشی در راستای ارتقاء سطح دانش و توانایی دانش آموزان علاقمند با مدیریت خبرگزاری پانا کشور و با همکاری سازمان دانش آموزی برگزار می شود .

او افزود : فرایند تعلیم ، آموزش و فراگیری خبر نگار دانش آموز بر پایه افزایش مبانی اعتقادی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان و مشارکت فعال آنان صورت می گیرد .

صادقی خاطر نشان کرد : امید است بزودی آموزش تخصصی ویژه دانش آموزان خبرنگار برگزار شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار