یک کارشناس بهداشت:

ابتلای کودکان به امیکرون در قزوین تا ۸۰ درصد افزایش یافته است

قزوین (پانا) - کارشناس سلامت و مسئول آموزش مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت ابتلای کودکان به ویروس کرونا با سویه امیکرون در استان تا ۸۰ درصد افزایش یافته و تب و خروسک از علائم شایع آن در این رده سنی است.

کد مطلب: ۱۲۵۵۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای کودکان به امیکرون در قزوین تا ۸۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید بلندیان استان قزوین،صفیه احمدی زاده روز شنبه گفت: شیوع موج ششم کرونا، متعلق به کودکان است، چرا که درصد زیادی از بزرگسالان واکسینه شده اند اما کودکان به علت انجام ندادن واکسیناسیون با علائم مختلف ابتلا به کووید ۱۹ به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. ‌
وی با بیان اینکه سرفه های خش دار و تب در کنار آبریزش بینی از شایع‌ترین علائم ابتلا در کودکان است، اظهار کرد: بی‌حالی، ضعف، گلو درد، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ از دیگر علائم ثانویه ابتلای کودکان به امیکرون است.
احمدی زاده با بیان اینکه به گفته کارشناسان، سندروم التهابی مولتی سیستم یکی از عوارض جدی و نادر ابتلای کودکان به امیکرون است، افزود: این سندروم نادر، قلب، کلیه، ریه و چشم را می‌تواند درگیر کند که درمان کامل آن مشروط به مصرف طولانی مدت دارو است.
این کارشناس بهداشت با تاکید بر واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال، گفت: اکثر کشورها واکسیناسیون کودکان را آغاز کردند و بعضاً واکسن را برای گروه سنی سه سال به بالا تزریق می کنند که نشانگر پی بردن به اهمیت واکسیناسیون در کودکان است.
وی همچنین افزود: کودکان می توانند ناقل های خطرناکی باشند که واکسینه کردن آنها می تواند هم به کودکان و هم به اطرافیانشان کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار