بررسی مشکلات و دشواری‌های کنکوری‌ها در دوران کرونا

ملارد (پانا) - گذراندن بیشتر کلاس‌ها به صورت مجازی، نبود هزینه توسط خانواده‌ها برای شرکت در کلاس‌های کنکور، عدم استفاده از خدمات مشاوره‌ای، قیمت بالای کتاب‌ها از مشکلات دانش‌‌آموزان کنکوری است.

کد مطلب: ۱۲۵۵۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مشکلات و دشواری‌های کنکوری‌ها در دوران کرونا

کنکور، آزمونی سراسری است که هر سال برگزار می‌شود، در واقع این فرصتی مناسب است که دانش‌آموز یک جمع‌بندی کلی از ۱۲ سال تحصیلی خود داشته باشد و به یک عرصه جدید از زندگی خود پا می‌گذارد، با توجه به این روزها که کنکور بیشترین دغدغه نوجوانان است، دانش‌آموزان مدارس ملارد نظر خود را در مورد این رویداد پراسترس این‌گونه بیان کردند. مهتاب مطیعی دانش‌آموز پایه دوازدهم مدرسه شاهد گفت: من ١٠ سال از زندگی خود را صرف درس خواندن کردم و با تلاشی که طی این سالها داشته‌ام امیدوارم که نتیجه خوبی بگیرم.

وی افزود: مسلماََ، دوسال آموزش مجازی ما را تا حدودی از درس سرد کرد و ما هم توجه چندانی به درس نداشتیم، اما اگر مدارس دایر بود و به بیماری کرونا برخورد نمی‌کردیم می‌توانستیم آماده‌تر در آزمون سراسری شرکت کنیم، وجود عواملی مثل حضور در جمع‌های دوستانه برای مطالعه، حضور در کتابخانه برای مطالعه درسی، شرکت در کلاس‌های آموزشی رایگان که در مدرسه برگزار می‌شود و مراجعه به مشاوره مدرسه برای تنظیم برنامه‌ریزی می‌توانستند ما را چند قدم به جلو حرکت دهند.

مریم زندیه دانش‌آموز رشته انسانی بیان کرد: از نظر من کنکور یک فرصت طلایی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد. البته باید بگویم قیمت کلاس‌های کنکور بسیار بالاست و امکان شرکت در کلاس‌های آموزشی وجود ندارد و کتاب‌های آمادگی برای شرکت در کنکور بسیار قیمت بالایی دارند.

وی گفت: استرس و اضطراب ما، با وجود کلاس‌های حضوری و مجازی، وجود دارد، اما اگر کلاس‌ها حضوری بودند، می‌توانستیم آماده‌تر و با شوق و ذوق بیشتری در آزمون سراسری شرکت کنیم، گرچه میزان آمادگی در آزمون سراسری بستگی به خود دانش‌آموز و میزان عملکرد او در طی این ۱۲ سال دارد، اما کلاس‌های حضوری بسیار مفیدتر از کلاس‌های مجازی است.

درسا شاهسون دانش‌آموز پایه یازدهم انسانی نظر خود را در رابطه با کنکور این‌گونه بیان کرد: هر چه به کنکور نزدیک‌تر می‌شویم من اضطراب بیشتری را در خود حس می‌کنم، ساعت‌ها درس می‌خوانم اما باز هم اضطراب و استرس شدیدی در وجودم است.

فاطمه احمدی نیز در مورد دغدغه‌های کنکور گفت: از نظر من اگر مطالعه کافی را برای کنکور داشته باشیم جای نگرانی نیست و حس اضطرابی که در وجود هر کنکوری است، حسی طبیعی است‌.

شیدا جمالی‌فر اضافه کرد: از نظر من اگر بخواهیم در کنکور به نتیجه دلخواه دست یابیم باید سخت تلاش کنیم البته باید بگویم شرکت در کلاس‌های آموزشی بسیار موثر است.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار