دانش‌آموزان مدارس شهرستان قرچک:

برنامه‌ریزی در امتحانات، راهی برای کاهش استرس است

قرچک(پانا)- دانش‌آموزان مدارس شهرستان قرچک، شرکت در امتحانات پایان ترم را بدون داشتن مطالعه درست پراسترس دانستند و بر داشتن برنامه ریزی قبل از شروع آن تأکید کردند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی در امتحانات، راهی برای کاهش استرس است

الینا حسن‌زاده از دبیرستان ندای زهرا(س) قرچک، نظر خود را در مورد امتحانات ترم اینگونه به پانا بیان کرد: «جلسه امتحان همیشه برای شرکت‌کنندگان لحظاتی پر از ترس بوده که آیا در امتحان موفق می‌شویم یا شکست می‌خوریم. گاهی امکان دارد به دلایلی چه با‌بهانه و چه بی‌بهانه از خواندن دروس کوتاهی کنیم و به همین علت به نمره عالی دست پیدا نکنیم؛ اما باید بدانیم که همیشه راهی برای جبران وجود خواهد داشت. توصیه من این است که در جلسه امتحان یک بار به طور کامل سوالات را بخوانید و زمان مناسبی را برای هر سوال اختصاص دهید، چرا که فهمیدن سوالات نصف حل آن است.»

زینب رمضان از دبیرستان شهید زهره‌وند با اشاره به کلاس‌های آنلاین گفت: «امسال نیز همانند سال گذشته مدارس قبل از شروع امتحانات، بصورت مجازی برگزار شد و باعث دشوار شدن امتحانات برای دانش آموزان شد؛ با توجه به مجازی شدن کلاس ها این مسئله می‌تواند باعث لطمه به دانش آموزانی که در دروس خود ضعیف تر هستند شود.»

محدثه باقری از دبیرستان شهید ملاآقایی به داشتن مطالعه درست در امتحانات ترم اشاره کرد و گفت: «بالا بودن حجم دروس در این دوران کار را برای دانش آموزان دشوار می‌کند، بخصوص امتحانات پایه نهم که بصورت هماهنگ برگزار می‌شود و نکات زیادی دارد که باید در مطالعه و یادگیری مورد توجه قرار داده شود. اگر مطالعه درست نداشته باشیم احتمال بروز مشکلات زیاد است و ممکن است در نمرات پایانی خلل ایجاد کند.»

فاطمه مقیسه از هنرستان کمال با تاکید بر اهمیت امتحانات ترم گفت: «امتحانات ترم تاثیر چشمگیری در یادگیری دانش‌آموزان دارد. از دیدگاه من دوران امتحانات ترم، زمان مناسبی برای محک زدن ذهنمان است. همچنین میزان مطالعه‌ای که در امتحانات میان ترم داشتیم نیز به داشتن نتیجه مطلوب در امتحانات ترم کمک می‌کند.»

دانش‌آموز خبرنگار: حنانه قدیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار