دبیر آموزش و پرورش ملارد:

امامان و پیشوایان الگوی کاملی برای زندگی نوجوانان و جوانان امروز هستند

ملارد(پانا) - دبیر آموزش و پرورش ملارد گفت امام محمد تقی (ع) پیشوای نهم شیعیان از ویژگی‌های اخلاقی بسیاری چون علم فراوان، تقوا و پارسایی و ادب برخوردار بوده و شاگردان زیادی را تحت تربیت و تعلیم خود قرار دادند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
امامان و پیشوایان الگوی کاملی برای زندگی نوجوانان و جوانان امروز هستند

لیلا برزگر دبیر دینی آموزشگاه احرار دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در گفت و گو با پانا بیان کرد: امام محمد‌تقی(ع) در هشت سالگی به امامت رسید و در سن ۲۵ سالگی به درجه شهادت نائل شدند.

وی در جواب این پرسش که کدام ویژگی ایشان خیلی بارز بوده، گفت: ایشان از ویژگی‌های اخلاقی بسیاری برخوردار بودند اما ویژگی‌هایی که خیلی مردم را به ایشان علاقه‌مند می‌ساخت، علم فراوان، تقوا و پارسایی، ادب و گشاده‌رویی با دوست و دشمن و حرّیت و آزادگی بود.

برزگر ادامه داد: این بزرگوار به سه دلیل سن کم و کوتاه بودن عمر آن حضرت، شرایط خاص و بحرانی دوران زندگیشان و کم بودن سن امامتشان کمتر بین مردم شناخته شده‌اند.

دبیر دینی آموزشگاه احرار ملارد افزود: نوجوان و جوانان امروزی باید زندگی و روش خود را طبق زندگی امامان، پیشوایان و پیامبران پیش بگیرند، بسیاری از ویژگی‌هایشان را در زندگی خود استفاده کنند، نصیحت‌ها و نکاتی که برای طرز زندگی گفته‌اند را به خوبی به کار گیرند و اجازه ندهند بجز آن‌ها کسی الگوی زندگیشان قرار گیرد زیرا آنها منتخبان خداوند متعال هستند.

وی بیان کرد: امام محمدتقی(ع)، با سن کمی که داشتند الگوی زندگی بسیاری از جوانان و نوجوانان جامعه امروزی هستند، با صفات بسیار ویژه‌ای مثل حس استقلال، دوستدار علم بودن، داشتن عشق به پیشوایان و داشتن ایمان و تقوا شاخص هستند.

برزگر دبیر حوزه دینی در جواب اینکه چگونه می‌شود که دانش‌آموزان با امامان و معصومان بیشتر آشنا شوند، پاسخ داد: هر امام و هر معصوم زندگی متفاوتی داشته‌ اشت، با سختی‌های متفاوت، دردها و رنج‌ها و ویژگی‌های اخلاقی متفاوت، اما بسیاری از منابع صحیح با اطلاعات درست، کتاب‌ها، شرکت در جلسات دینی، مراجعه تقلید و از همه مهم‌تر کتاب آسمانی قرآن، راه‌هایی مناسب برای شناخت امامان هستند.

دبیر آموزش و پرورش ملارد خاطرنشان کرد: بسیاری از نوجوانان و جوانان جامعه امروزی درگیر مشغله‌های زندگی خود هستند اما اگر این بحران ادامه یابد به افسردگی ختم می‌شود، خوب است که به فرزندان خود طرز زندگی امامان و پیشوایان را از سنین کم آموزش دهیم تا در سنین نوجوانی و جوانی که دچار بحران‌های گوناگونی می‌شوند، به آن رجوع کرده و تصمیمات درستی برای زندگی خود بگیرند.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار