دانشجوی دانشگاه فرهنگیان:

معلمان، تاثیرگذارترین قشر جامعه در انتقال فرهنگ مقاومت و ایثار هستند

ملارد (پانا) - یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد معلمان تاثیرگذارترین قشر جامعه در انتقال فرهنگ مقاومت و ایثار هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، تاثیرگذارترین قشر جامعه در انتقال فرهنگ مقاومت و ایثار هستند

با فرارسیدن سالگرد صدور بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص بیانیه‌ گام دوم انقلاب در راستای تحقق نقش‌آفرینی دانش‌آموزان و جوانان و آینده‌سازان این کشور پای صحبت‌های دانشجوی دانشگاه‌ فرهنگیان نشستیم.

مهسا محمدپور در گفت‌وگو با پانا گفت: جوانانی که رهبری در بیانیه‌ گام‌ دوم‌ انقلاب بر آن تأکید دارند همین دانش‌آموزانی هستند که در آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند، بنابراین نباید از آن به سادگی گذشت و بی‌تفاوت بود؛ دانش‌آموزان به عنوان سربازان ولایت بیانیه‌ گام دوم انقلاب را به عنوان منشور تقویتی چراغ راه خود می‌بیند و با هدایت معلمان و مربیان خود در جهت تحقق اهداف آن گام می‌نهند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان مانند سایر اقشار جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان از جمله سربازان دفاعی ایران از نقطه نظرات گوناگون هستند و می‌توانند در اجرای مفاد مندرج در بیانیه‌گام دوم انقلاب که صادره از سوی رهبر معظم انقلاب‌اسلامی است نقش‌آفرینی‌های ویژه داشته باشند.

دانشجوی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: مشخصه این نقش‌آفرینی‌ها در این قشر به این‌گونه است که بزرگان تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در راستای هدایت و راهنمایی دانش‌آموزان به سمت و سوی مفاد مندرج در این بیانیه رهنمون شوند. دبیران به عنوان تربیت کننده نسل آینده به خوبی می‌توانند بر ذهن و باور کودکان و آینده‌سازان کشور موثر باشند.

محمدپور تصریح کرد: با توجه به بیانیه‌ گام دوم انقلاب و تاکید رهبر معظم‌انقلاب به تحصیل و تربیت درست در مدارس به شخصه یکی از دغدغه‌های من برای تربیت کودکان، انتقال حس‌ مقاومت و ارتباط با الگوهای بزرگی همچون شهداست. یکی از عناصر و اجزای فرهنگی در کشور ما که مایه افتخار و احترام است، فرهنگ مقاومت و دفاع‌مقدس است. من به عنوان یک معلم در آینده باید به کودکانی که حتی سن‌ آن‌ها به انقلاب و جنگ‌تحمیلی نمی‌رسد آن را انتقال دهم.

وی الگویابی را از مهم ترین وظایف در تربیت نسل جوان دانست و افزود: در کشور ما ایران، اسطوره ها و الگوهای بسیار بزرگ و باشکوه و قهرمانان عظیمی هم‌چون شهدا وجود دارد که آشنایی با مکتب آنها یکی از وظایف اصلی ما برای تربیت نسل‌ جوان انقلابی است، یکی از اعمال تربیتی برای نسل آینده‌ کشور، ستیزه‌جو نبودن و تقویت روحیه بخشش و گذشت و ایثار در کودکان است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان به عنوان قشر تأثیرگذار در جامعه می‌توانند از هنرهای مختلف مانند شعر، ادبیات، فیلم و موسیقی‌ یا از طریق اردو‌هایی مانند موزه دفاع‌مقدس و بازدید از مناطق‌جنگی فرهنگ و نماد مقاومت را به نسل آینده منتقل کنند.

خبرنگار: زهرا عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار