طرح نماد، طرح فرا قوه‌ای است

ورامین(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ورامین، در جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور فرماندار، شهردار و دیگر روسای ادارات و سازمانهای شهرستان از شروع به کار طرح نماد در آموزش و پرورش ورامین خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد، طرح فرا قوه‌ای است

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، محمد قاسمی، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل شهرستانهای استان تهران که میهمان ویژه این جلسه بود، ضمن بیان اینکه طرح نماد یک طرح فرا قوه‌ای است؛ در تشریح این طرح گفت: طرح نماد، نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان است و هدف این طرح ارتقاء مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر مشاورین و یا معلمان دانش‌آموزان است.

امیر محمدی نیز در این جلسه، اجرای این طرح در سطح منطقه را مستلزم تعامل سازمان‌های دیگر در این طرح دانست.

بهناز ابراهیمی، کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز از برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی مشاوران مدارس، به منظور ارتقاء دانش تخصصی مرتبط با این طرح خبر داد و گفت: آموزش و پرورش آمادگی آن را دارد که در این سیستم نظام‌مند به غربالگری، تشخیص و بعضاً درمان دانش‌آموزان در معرض آسیب بپردازد و در مواردی که لازم شد این دانش‌آموزان را برای مراقبت‌های اجتماعی بیشتر به سازمان‌های ذیربط ارجاع دهد.

او در ادامه گفت: طرح نماد دارای یک سامانه خود انتظام است که اگر دانش‌آموزی در این طرح قرار گیرد می‌توان او را تا پایان مراحل رصد کرد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و هم‌افزایی دیگر سازمان‌ها بتوانیم به این دانش‌آموزان در معرض آسیب کمک کنیم تا آینده‌ای بهتر و عاری از آسیب را برای آنان ترسیم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار