امام جمعه فیروزکوه :

وابستگی و عدم استقلال مهم‌ترین مشکل کشور در سال‌های پیش از انقلاب بود

فیروزکوه( پانا)-به مناسبت دهه فجر و در راستای آگاهی بخش و جهاد تبیین،امام جمعه فیروزکوه در همایش روشنگری، وابستگی و عدم استقلال را مهمترین مشکل کشور در سال‌های پیش از انقلاب دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۵۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
وابستگی و عدم استقلال مهم‌ترین مشکل کشور در سال‌های پیش از انقلاب بود

حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه،در همایش نهضت روشنگری که باحضور مدیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونین و جمعی از فرهنگیان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه برگزارشد با استناد به چند واقعه تاریخی مرتبط با دوران پیش از انقلاب براساس کتب معتبر گفت: وابستگی و عدم استقلال مهمترین مشکل کشور در سال‌های پیش از انقلاب بود.

وی ادامه داد: در حکومت پهلوی اقتصاد کشور وابسته به فروش نفت بود اما عایدی این در آمد به خاطر عدم استقلال برای مردم نبود و غالبا چپاول می‌شد. در دوران کنونی کشورهای عربی باهمه زرق و برق ظاهری و برج‌های آنچنانی کشورهایی وابسته ودر زمینه‌های مختلف متکی به بیگانگان هستند. کشور ما بعد از انقلاب به لطف عدم وابستگی و مقاومت مردم، با وجود شدیدترین تحریم‌ها در طول سالیان سال توانست ایستادگی کند.

نماینده ولی فقیه شهرستان با توصیه به توجه بیش از پیش معلمان برای تقویت روحیه خودباوری و احساس هویت در دانش‌آموزان گفت: ایران به برکت انقلاب اسلامی و توجه به روحیه خودباوری می‌تواند به قله‌های پیشرفت برسد و می‌توانیم به جایی برسیم که هر کس به دنبال علم و پژوهش است باید زبان فارسی بیاموزد.

حجت الاسلام حیدری با استناد به آمار مراکز جهانی مبنی بر رشد علمی کشور ما به برکت انقلاب و اشاره به این گفته که این پیشرفتها چرا به رفع مشکلات اثری ندارد یادآور شد: این پیشرفتها جهت نتیجه ملموس داشتن در اموری همچون مشکلات معیشتی و اقتصاد تدریجی اتفاق می‌افتد؛ کشورهایی بودند که سالیان زیادی برای نتیجه گرفتن پیشرفتهای علمی خود صبر کردند.

وی گفت: برای نتیجه گرفتن از این رشدهای علمی باید سه مرحله را طی کنیم؛ مرحله اول، آموزش محور و توجه به امر تعلیم است که مقدمات آن از دوران پیش از انقلاب و با تاسیس دانشگاه‌ها و نهادهای علمی اتفاق افتاد. مرحله دوم، پژوهش‌محوری است که نتایج تولید شده توسط دانشمندان و متفکران ایرانی مقالات قابل توجهی جزء مقالات پر مراجعه هستند. مرحله سوم، مرحله فناوری محور است یعنی ارتباطی که بین علم و صنعت باید اتفاق بیفتد که مصداق آن شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما در آغاز این مرحله هستیم و انشاءالله شاهد شکوفایی درزمینه‌های مختلف باشیم.

در پایان همایش از برگزیدگان مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی و ادبی شهرستان از جمله برگزیدگان پرسش مهر، مسابقه کتابخوانی حدیث سرو، مسابقات قرآن و عترت و داوران و منتخبان مسابقات ادبی و ورزشی قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار