مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

هزار دانش آموز فعال قرآنی در استان شناسایی شده‌اند

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت یکهزار دانش‌آموز فعال قرآنی در رشته‌های مختلف قرائت، ترتیل و حفظ در استان شناسایی شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هزار دانش آموز فعال قرآنی در استان شناسایی شده‌اند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی موحدی در نشست کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی دانش‌آموزی با حضور معاونین دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای انقلابی استان در دو سال گذشته اظهار کرد: کارگروه قرآن، عترت و نماز زیرمجموعه این ستاد، وظیفه ساماندهی و متمرکز کردن فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد.

وی افزود: با وجود تشکیل این ستاد و کارگروه اما همچنان از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌ها برای تحقق اهداف قرآنی استفاده نشده است.

موحدی عنوان کرد: اگر همه ظرفیت‌ها تجمیع شوند، با شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی ضمن ترویج و تعمیق آموزه‌های این کتاب سعادت بخش، آینده درخشان‌تر قرآنی برای استان رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: تدوین یک طرح جامع و نقشه راه برای شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی از پیش دبستانی تا سال دوازدهم با استفاده از توان و ظرفیت همه دستگاه‌ها مهم و ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تاکنون یکهزار دانش‌آموز فعال قرآنی در رشته‌های مختلف قرائت، ترتیل و حفظ در استان شناسایی شده‌اند. این دانش‌آموزان در سه مرحله پایش، آمایش و پرورش دانش‌آموزان در راستای توانمندسازی با حضور مربیان و اساتید مجرب استانی، کشوری و بین‌المللی به صورت قطبی آموزش خواهند دید.

موحدی در پایان تاکید کرد: فرهنگ ­سازی قرآنی به ویژه تربیت حافظان قرآن باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار