مهران مدیری: شیوه بازی گرفتن مسعود کیمیایی فوق العاده است

تهران (پانا) - مهران مدیری با اشاره به حضورش در فیلم «خائن‌کشی» گفت شیوه بازی گرفتن مسعود کیمیایی فوق‌العاده است.

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مهران مدیری: شیوه بازی گرفتن مسعود کیمیایی فوق العاده است

نشست خبری فیلم خائن کشی با حضور عوامل فیلم از جمله علی اوجی تهیه کننده، مسعود سلامی فیلمبردار‌، ستار اورکی آهنگساز، محسن دارسنج طراح چهره پردازی، سهیل دانش اشرافی طراح صحنه، رضا یزدانی، مهران مدیری، سارا بهرامی، فرهاد آئیش، حمیدرضا آذرنگ و شکیب شجره و بدون حضور مسعود کیمیایی و پولاد کیمیایی برگزار شد.
اجرای این نشست برعهده پدرام کریمی بود. گفتنی است امیر آقایی بازیگر فیلم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و مسعود کیمیایی در نشست خبری غایب بود.

علی اوجی تهیه کننده فیلم درباره این فیلم گفت: خیلی خوشحالم از این که «خائن‌کشی» اکران موفقی داشت. باید بگویم علت برگزاری این نشست بدون حضور کارگردانان فیلم به دلیل احترام به اهالی‌ رسانه است. مسعود کیمیایی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و به همین علت نتوانست در نشست حضور پیدا کند. امیر آقایی نیز به دلیل ابتلا به کرونا نشست را از دست داد.

مهران مدیری بازیگر این فیلم در ادامه گفت: جراحی پای مسعود کیمیایی بهانه بود و او دوست نداشت در نشست حاضر باشند. اما همین امروز پایشان را جراحی کردند!

اوجی تهیه کننده فیلم خائن کشی درباره غیبت پولاد و مسعود کیمیایی در نشست خبری بیان کرد: درباره عدم حضور پولاد کیمیایی اختلافاتی از پیش وجود داشت که به این ماجرا منجر شد. درباره مسعود کیمیایی هم‌ باید بگویم او کارگردانی 80 ساله با 55 سال سابقه فیلمسازی است، از آن‌جا که جشنواره بسیار جوان است، طبیعی است که نخواهند در معرض قضاوت قرار بگیرند. شان این الماس‌های سینمای ایران باید حفظ شود و این مسئله تصمیم شخصی او‌ بود.

مهران مدیری درباره تجربه‌‌اش از حضور در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: در فیلم‌ «درخت گردو» باید بگویم آن نقش برای من نبود و‌ بازی‌ام افتضاحی بود که البته گذشت. درباره مسعود کیمیایی هم‌ باید بگویم شیوه بازی گرفتن او فوق‌العاده است.

وی درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر امسال عنوان کرد: اگر سیمرغ را به من بدهند خوشحال خواهم شد. همه افراد جایزه گرفتن را دوست دارند و این حس به آدم دست می‌دهد که انگار کارش را درست انجام داده است.

اوجی تهیه کننده فیلم در ادامه درباره برگزاری نشست خبری خائن کشی بیان کرد: وقتی کارگردان فیلم در نشست حضور ندارد کار تصمیم‌گیری برای من سخت می‌شود اما من به دلیل احترام به اهالی‌رسانه که بی‌هیچ چشم‌داشتی به رونق سینمای ایران کمک می‌کنند، این نشست را برگزار کردم. تصمیم‌گیری برای برگزاری نشست بر عهده مسعود کیمیایی است.

مهران مدیری در ادامه این بحث گفت: ما باید به احترام رسانه نشست برگزار می‌کردیم وگرنه اینجا نبودیم. من از همه عوامل درخواست کردم که ما در نشست حضور پیدا کنیم تا نبودن مسعود کیمیایی به چشم نیاید.

سهیل دانش‌اشراقی در مورد طراحی صحنه در این فیلم گفت: طراح صحنه فیلم مسعود کیمیایی بودن برای من افتخاری بزرگ است و دورانی خوب را در لحظه به لحظه خلق این اثر گذراندم. آقای کیمیایی به دکور اعتقاد نداشت و خلق فضای آن زمان برای ما بسیار سخت بود.

اوجی در ادامه این بحث اظهار کرد: مسعود کیمیایی هیچگاه در دکور کار نکرده بودند و این اولین تجربه کار ایشان در دکور بود و درنتیجه 80 درصد کار در دکور فیلمبرداری شد. وقتی دکور آماده شد به او گفتم اگر دوست ندارید می‌توانیم خرابش کنیم اما دکور را پسندید.

مدیری بازیگر خائن کشی درباره شخصیت مسعود کیمیایی کارگردان فیلم اظهار کرد: من اعتقاد دارم هر بازیگری در طول زندگی‌اش حداقل یک بار باید با مسعود کیمیایی کار کند. او انسانی با دانشی است و بازیگر بسیار از او‌ یاد می‌گیرد. من یواشکی کنار مانیتور می‌رفتم و قاب‌بندی یاد می‌گرفتم. مسعود کیمیایی سینما را واقعا بلد است.

مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی خائن کشی درباره تجربه کار با مسعود کیمیایی و نمای کسوف در فیلم اظهار کرد: کار کردن با مسعود کیمیایی تجربه‌ای دلنشین برای من بود. 3 ماه در پیش‌تولید من کنار ایشان می‌نشستم و از سخنانش استفاده می‌کردم. قرار شد که من در این فیلم از سیاهی نترسم و تا حد امکان فیلم را در تاریکی انجام دهم. بزرگ‌ترین چالش برای من ترسیم کسوف در فضای فیلمبرداری بود که در تاریخ سینمای ایران سابقه نداشته و‌ ما بسیار برای به تصویر کشیدنش تلاش کردیم.

اوجی تهیه کننده فیلم در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از فیلم حذف شده است، عنوان کرد: فیلم تعمدا 230 دقیقه است. مسعود کیمیایی در 2 نسخه خائن کشی را فیلمبرداری کردند که نسخه اول 120 دقیقه و‌ سینمایی‌بود و‌ نسخه دوم طولانی‌تر بود که برای پخش نسخه سریالی در نظر گرفتند.

وی درباره هزینه‌های ساخت این فیلم بیان کرد: شایعاتی دیدم مبنی بر این که فیلم برای اول‌مارکت است اما این اثر کاملا با هزینه شخصی ساخته شده است که خود من هم‌ یکی از افرادی بودم که سرمایه شخصی برای ساخت فیلم گذاشتم.

فرهاد آئیش بازیگر شخصیت محمد مصدق نخست وزیر سابق ایران در این فیلم اظهار کرد: من به لحاظ قیافه به دکتر مصدق شباهت دارم. در تئاتری که در نقش ایشان بازی کرده بودم نیز صدها ساعت فیلم دیدم و کتاب درباره او خواندم. نمی‌توان بدون شناخت از شخصیت‌های تاریخی که قبلا وجود خارجی داشته اند، فیلم بازی کرد. من ساعت‌ها ویدئوهای ایشان را نگاه کردم تا طرز راه رفتن و بیانشان را یاد بگیرم و تلاشم را کردم که به مصدق واقعی وفادار باشم.

ستار اورکی‌ آهنگساز فیلم سینمایی خائن کشی درباره موسیقی این فیلم عنوان کرد: ما موسیقی وکال ضبط کردیم اما چون سلیقه مسعود کیمیایی نبود، نتوانستیم آن را استفاده کنیم. تقریبا در تمامی لحظات ضبط، من مسعود کیمیایی با من همراه بود.

محسن دارسنج طراح گریم این فیلم درباره چالش گریم بازیگران در خائن کشی عنوان کرد: من طبق خواست مسعود کیمیایی کار کردم و با چالش خاصی برای کار در این فیلم روبه‌رو‌ نبودم.

مدیری درباره علت قبول نقش در خائن کشی بیان کرد: همه ما در همه حرفه‌ها هرچه جلوتر می‌رویم بیشتر از قبل پخته می‌شویم چون تجربه کرده و یاد می‌گیریم اما از هدایت مسعود کیمیایی نیز نمی‌توان غافل بود.

سارا بهرامی در مورد نقش خود در این فیلم اظهار کرد: حضور در کنار مسعود کیمیایی باعث‌ شد شاهد این بازی از من بر پرده باشید.

حمیدرضا آذرنگ، بازیگر خائن‌کشی نیز در ادامه درباره نقش خود در این فیلم عنوان کرد: خیلی خوشحالم که این حسرت مثل بسیاری از حسرت‌های دیگر در دلم نماند و کنار مسعود کیمیایی این تجربه غزل‌آمیز را زندگی کردم.

اوجی درباره پرداختن به داستان مهدی بلیغ آرسن‌لوپن ایرانی بیان کرد: این که داستان درباره زندگی مهدی بلیغ است صرفا گمانه‌زنی مطبوعات بوده است. مسعود کیمیایی درباره بلیغ سناریو داشت اما من از او‌خواهش کردم که سناریو را دوباره بازنویسی کند و این بار مهدی بلیغ در کار نقشی نداشته باشد.
مدیری درباره حضور در ژانر جدید با خائن‌کشی اظهار کرد: من هم مثل همه دوست دارم حضور در ژانرهای مختلف را تجربه‌ کنم و حس حضور در ژانرهای مختلف برایم لذت‌بخش است.
اوجی درباره حضور نرگس محمدی همسرش در آثار سینمایی که او تهیه کرده است، تصریح کرد: من زمانی که با نرگس محمدی ازدواج کردم، ایشان بازیگر بود. من با یک‌ بازیگر ازدواج کردم. من 9 فیلم تهیه‌ کردم و از آن میان تنها در 2 فیلم‌ او‌ ایفای نقش کرده است. وقتی چنین جواهری همسر من است وقتی جایی برای او امکان حضور باشد، قطعا از او استفاده خواهم کرد.

شکیب شجره، بازیگر خائن‌کشی درباره حضور در این فیلم بیان کرد: یک‌ سری حکم تایید گرفتن‌ها برای من شبیه به جایزه اسکار می‌ماند. برای مثال مثل تعریفی که استاد کیمیایی از من کردند و برای من ارزش بالایی دارد.
رضا یزدانی یکی از بازیگران خائن‌کشی درباره تجربه همکاری با مسعود کیمیایی، عنوان کرد: من از 20 سال پیش همکاری با مسعود کیمیایی را آغاز کردم و این همکاری دیگر به شکل رفاقت تبدیل شده است. علی اوجی نیز عاشقانه برای ساخت این کار زحمت کشید و همه انرژی خود را گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار