نایب رئیس اول دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور در البرز عنوان کرد:

مجلس دانش‌آموزی محلی برای تقویت مدیران آینده کشور است

کرج (پانا) - نایب رئیس اول نماینده دانش‌آموزان استان البرز در دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور عنوان کرد مجلس دانش‌آموزی محلی برای تقویت مدیران آینده این کشور است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی محلی برای تقویت مدیران آینده کشور است

نایب رئیس اول نماینده دانش آموزان استان البرز در دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور ضمن تبریک ایام دهه فجر و همچنین تبریک به منتخبین دوره یازدهم نمایندگان مجلس دانش آموزی، در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «امیدوارم نمایندگان جدید بتوانند با آگاهی و عملکرد هر چه بهتر عمل کنند و قطعا آگاهی در این مسئله حرف اول را می‌زند و بسیار مهم است که این افراد نسبت به مسائل و مشکلات دانش آموزان در سطح مدارس اطلاعات کافی را داشته باشند و در نتیجه بتوانند از آنها استفاده کنند.»

وی ضمن اشاره به اهداف مجلس دانش آموزی عنوان کرد:«انتخابات مجلس دانش آموزی تمرینی برای مشارکت اجتماعی نسل نوجوان است. دانش آموزان یک قشر عظیمی از جامعه هستند که آینده کشور به دست آنها رقم می خورد و باید به جوانان اعتماد کرد تا بتوانیم از قابلیت های آنها استفاده کنیم و زمینه ای ایجاد کنیم تا توانمندی هایشان را به نمایش بگذارند.»

لباف افزود: «این انتخابات یک تمرین برای جامعه پذیری و مشارکت اجتماعی است. اهدافی که ما در مجلس دانش آموزی دنبال می کنیم، بحث ترویج گفتگو و مشورت کردن بین دانش آموزان، تحکیم هویت اسلامی_ایرانی و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی است.»

نایب رئیس مجلس دانش آموزی اضافه کرد: «در ایامی هستیم که به واقع می توانیم بسیاری از درس ها را بیاموزیم. در مجلس دانش آموزی روحیه خودباوری، خود اتکایی و رعایت اخلاق اجتماعی تقویت می شود و حضور دانش آموزان در این انتخابات زمینه ساز ورود نخبگان دانش آموزی در انتخابات رسمی کشور خواهد شد.»

لباف در ادامه تصریح کرد: «مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی_ مشورتی است که دانش آموزان منتخب به عنوان پل ارتباطی میان دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش عمل می کنند و تلاش خود را برای رساندن مطالبات خود به گوش مسئولین انجام می دهند.»

وی تاکید کرد: «مهم ترین و بهترین اتفاقی که در مجلس دانش آموزی می افتد این است که در این مجلس به واسطه اینکه دانش آموزان در کف مدرسه هستند مشکلات را بهتر می‌بینند، پس در نتیجه می‌توانند با آگاهی و به خوبی مشکلات را به گوش مسئولین برسانند. بنابراین مجلس دانش آموزی اهداف خاصی دارد که می توان به ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری میان دانش آموزان که از مهم ترین اهدافی است که این مجلس دنبال می کند اشاره کرد.»

نائب رئیس مجلس دانش آموزی با بیان مهم ترین وظایف رؤسای مجلس، عنوان کرد:« این رؤسا باید یک مجموعه را مدیریت و رهبری کنند. رؤسای مجلس دانش آموزی وظیفه دارند در چارچوبی که طبق آیین نامه مجلس دانش آموزی است، عمل کنند و مدیریت و رهبری کردن آنها بصورت آگاهانه باشد که یکی از مهم ترین وظایف شان است.»

لباف در پاسخ به چگونگی تاثیر مجلس دانش آموزی در راهبرد اهداف علمی و مشارکتی جامعه، گفت: «دانش آموزان ما یک ظرفیت هستند. مجلس دانش آموزی این ظرفیت ها را به فعلیت رسانده و در نهایت منتج به خروجی عملیاتی می‌شود. ترویج فرهنگ مشارکت جویی یکی از مهم ترین مسائل ما به شمار می‌رود. همچنین تعاون، همکاری، مسئولیت پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش آموزان در عرصه های مختلف آموزش و پرورش از مهم ترین مباحث مجلس دانش آموزی است.»

وی اضافه کرد: «ما در مجلس دانش آموزی در رابطه با راهکارهای پیشنهادی در زمینه علمی، فرهنگی، اجتماعی و.... تبادل نظر می کنیم. ناگفته نماند که دانش آموزان ما امروزه باید در مدارس خود فعال ظاهر شوند و این بسیار برای ما حائز اهمیت است.»

نایب رئیس مجلس دانش آموزی اظهار کرد: «مجلس دانش آموزی، محلی برای تقویت مدیران آینده کشور است. دانش آموزان ضمن طرح نظرات و مطالبات تلاش می کنند حضوری آگاهانه، مدبرانه و صادقانه در این مجلس داشته باشند. همچنین مجلس دانش آموزی زمینه تربیت سیاسی، اجتماعی و مدیریتی برای دانش آموزان را ایجاد می‌کند که یکی از ساحت های سند تحول بنیادین ساحت سیاسی_اجتماعی است که مجلس دانش آموزی سعی می کند این ساحت را به درستی پیش ببرد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «امروز ما در این مجلس بر اساس بیانیه گام دوم می توانیم بگوییم مجلس دانش آموزی مصداق بارزی از توجه مسئولان به جوانان است که ما در جای جای کشور به جوانانمان اعتماد کنیم و به آنها مسئولیت دهیم. زمانی که ما یک دانش آموز آگاه نسبت به مسائل روز، قوانین و مقررات کشور داریم، قطع به یقین آن فرد می تواند به خوبی عمل کند.»

لباف با اشاره به دستاوردهای این مجلس بیان کرد: «دانش آموزی که با تمرین مشورت کردن، صحبت و گفتگو کردن و چگونگی بیان مسائل و مشکلات، عمل می‌کند، قطعا این فرد می‌تواند به خوبی در جامعه ظاهر شود.»

وی بیان کرد: «دانش آموزان ما با مقوله اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داخل و خارج از کشور آشنا هستند و به آنها می‌پردازند. این تقویت روحیه خودباوری، روحیه اسلامی و ایرانی و ترویج اهداف انقلاب اسلامی از دستاوردهای مجلس دانش‌آموزی است. در واقع، حضور دانش آموزان توأم با آگاهی یکی از مسائلی است که می تواند در جامعه ظهور کند.»

وی در پایان تاکید کرد: «چه افرادی که در انتخابات شرکت می کنند در بحث منطقه ای و استانی، چه افرادی که انتخاب می شوند و چه آنهایی که انتخاب نمی‌شوند این را بدانند که حتی حضورشان در اینگونه از انتخابات ها بسیار خوب و موثر است و سعی کنند تجربه کسب کنند و در زندگی خود آن را به کار بندند. اینجا برای دانش آموزان است تا بتوانند آینده خوبی را رقم بزنند، بهتر با مسائل روز آشنا شوند و مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند. اینجا یک بستر مناسب برای این اتفاق خواهد بود. برای عزیزان در مجلس یازدهم آرزوی توفیق و موفقیت می کنم و امیدوارم بتوانند باعث تحول و اتفاق خوبی در زمینه آموزش و پرورش باشند.»

خبرنگار ؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار