فعالیت‌های فرهنگی دهه فجر فرصتی برای شناخت دانش‌‌آموزان از انقلاب اسلامی است

ملارد (پانا) - برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی، هنری، عقیدتی و سیاسی پیرامون دهه فجر، باعث آشنایی دانش‌آموزان با نحوه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های جمهوری اسلامی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۳۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های فرهنگی دهه فجر فرصتی برای شناخت دانش‌‌آموزان از انقلاب اسلامی است

دهه فجر از ۱۲ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد، در این دهه که دهه‌ بسیار مشهوری در تقویم تاریخ ایران اسلامی است، فرصتی برای دانش‌آموزان پیش می‌آید که می‌توانند طی آن نگاهی عمیق‌تر به گذشته انقلاب ایران داشته باشند.

در ادامه نظرات تعدادی از دانش‌آموزان دختر آموزش و پرورش ملارد را در رابطه با دهه فجر و آثار آن بر آگاهی‌های دانش‌‌آموزان را می‌خوانید. مریم زندیه دانش‌آموز پایه دوازدهم دبیرستان شاهد شهدای اقتدار ملارد، نظر خود را در رابطه با دهه فجر این‌گونه بیان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای شناخت بهتر ما دانش‌آموزان از تاریخ انقلابی کشورمان است.

وی افزود: در این دهه می‌توانیم با شرکت در مراسم‌های مختلف مثل گرامیداشت ۲۲ بهمن ماه و راهپیمایی، شناخت بهتری از توسعه انقلاب در ایران داشته باشیم.

شهرزاد شیبک دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان احرار که بسیار علاقه‌مند به شرکت در مراسم‌هایی از قبیل گرامیداشت‌ اتفاقات مختلف است، گفت: با شرکت در مراسم‌هایی مثل گرامیداشت ۲۲ بهمن، نشست‌های تبیینی و راهپیمایی، دانش‌آموزان حس عجیبی مثل حس افتخار به میهن خود، در وجودشان غنچه می‌زند که این عامل یکی از عواملی است که می‌تواند نوجوان و دانش‌آموزان را به اتفاقات و رویداد‌های انقلابی علاقه‌مند سازد.

حنانه عادلی هم همکلاسی شهرزاد است و یکی از بچه‌های حوزه‌ بسیج است. وی بیان کرد: از نظر من وجود دانش‌آموزان انقلابی باعث افتخار برای ایران است، زیرا با قرار دادن شخصیت های مهم به عنوان الگوی خود، مثل امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و دیگر شخصیت‌های مهم می‌توانند نقش بسیار موثری در موفقیت انقلاب اسلامی داشته باشند.

کلثوم خزایی در این مورد گفت: در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ تاریخ ایران طور دیگری رقم خورد، به طوری که کل سرنوشت این کشور تغییر کرد، امام خمینی(ره)، در ۱۲ بهمن ماه پا به خاک ایران نهادند و با قدم‌های استوار و محکم خود ایران را از چنگ افراد ناکارآمدی مثل محمدرضا شاه پهلوی و بختیار و افرادی که با آنها همدستی می‌کردند، درآوردند.

وی ادامه داد: این کار حماسه‌سازی ایشان باعث شد که ایران زیر پای دشمن لگدمال نشود، ما دانش‌آموزان افتخار می‌کنیم که نوجوانان انقلابی ایران زمین هستیم.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار