مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) در دبیرستان امامی برگزار شد

قم(پانا)- مراسم یادواره شهدا و گرامیداشت سالروز شهادت امام هادی(ع) همزمان با ایام الله دهه فجر در دبیرستان امامی قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) در دبیرستان امامی برگزار شد

مراسم یادواره شهدای دبیرستان امامی با محوریت شهید شاخص مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی»، امروز همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) با حضور معلمان و دانش آموزان و مسئولانی از اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار قم در نمازخانه دبیرستان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از سوره اسراء و نصر توسط «محسن فرامرزی» آغاز شد؛ در ادامه، «نرگس سیاوشی» مدیر دبیرستان امامی و فرزند شهید، با قرائت دکلمه ای ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع)، اظهار داشت: حمد و سپاس خدای یگانه را که در سالروز شهادت امام هادی(ع) ما را مهمان خوان کرم اهل بیت(ع) کرد و معنویت را روزی ما نمود؛ صد شکر دیگر که آسمانیان خونین بار از سفره «عند ربهم یرزقون» به کویر دل زمینیان سر زدند و این ها نعمت هایی است که برای آن باید سجده شکر به جا آورد.

وی همچنین عنوان کرد: هدف ما از برگزاری یادواره شهدا آشنا کردن نسل جوان با الگو های درست است.

«فائزه شکیبایی راد» معاون اجرایی دبیرستان امامی نیز که خود فرزند یک شهید است، دلنوشته ای در فراق پدری که هرگز روی او را ندیده، قرائت کرد.

یوسف صادقی پور مجری مراسم نیز با گرامیداشت ایام دهه فجر و یاد و خاطره 423 شهید مدافع حرم استان قم و 36000 دانش آموز شهید کشور، خاطراتی را از همرزمان شهیدش ولی الله صحرایی، مهدی خبیر و محمد سلیمانی که از جمله شهدای مدافع امنیت هستند، بیان کرد.

در پایان مراسم، سرهنگ «حسین تناور» فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع)، با اشاره به لزوم الگو برداری از شهدا گفت: بعضی از جوانان را می بینید که در اتاق هایشان، عکس های مختلفی زده اند و از آنها الگو برداری می کنند. جوان امروز یک اهدافی را در ذهن دارد و سعی می کند به آن برسد. وقتی فردی می خواهد شلیک کند یعنی به هدف برسد، باید چشم او با هدف و نشانه گیری سلاح، در یک راستا قرار بگیرد.

وی در ادامه، به بیان نکاتی در مورد الگوبرداری از شخصیت های مختلف به همراه چندین خاطره پرداخت.

اجرای سرود ملی توسط گروه رزم نوازان سپاه و مرثیه سرایی به مناسبت سالروز شهادت امام هادی(ع) بخش دیگری از مراسم یادواره شهدای دبیرستان امامی بود.

دانش آموز خبرنگار: متینا بهمن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار