تداوم حضور دانش‌آموزان در مدارس مشروط به چیست؟

تهران (پانا) - رئیس کمیته تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تداوم حضور دانش‌آموزان در مدارس مشروط به کنترل بیماری کرونا در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تداوم حضور دانش‌آموزان در مدارس مشروط به چیست؟

به گزارش خانه ملت، مهدی اسماعیلی در مورد ورود به پیک ششم کرونا و تعطیلی مدارس گفت: حفظ سلامتی آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است و تمام تصمیمگیری‌ها مشروط به کنترل بیماری کرونا است و بر همین اساس فرآیند آموزش حضوری را دنبال می‌کنیم.

تداوم بازگشایی مدارس مشروط به کنترل بیماری کرونا است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: با شیوع بیماری کرونا از دو سال گذشته آموزش کشور در تمام مقاطع تحصیلی تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفته و حتی تعطیلی مدارس خسارات سنگینی به بنیه و توان علمی کشور وارد کرده است، با تمام تلاشیکه برای آموزش مجازی صورت گرفت باز شاهد جا ماندن بسیاری از کودکان از تحصیل بودیم بر همین اساس بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است،اما تداوم این بازگشایی مشروط به کنترل بیماری کرونا است.

بی توجهی سویه های مختلف کرونا که هر از چندگاهی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بازگشایی و مدارس هم از این امر مستثنی نبوده است

اسماعیلی در خصوص تغییر رنگ بندى برخی از شهرها، گفت: واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر شد تا پیک پنجم بیماری کرونا را با کاهش مبتلایان و مرگ و میر کمتری پشت سر بگذاریم، اما امروزه شاهد کاهش محدودیت‌ها و عدم رعایت پروتکل‌هاى بهداشتی هستیم و همین دلیلی بر ورود به پیک ششم بیماری شده است، بی توجهی به سویه‌های مختلف کرونا که هر از چندگاهی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بازگشایی و مدارس هم از این امر مستثنی نبوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: در حال حاضر مسئولان تاکید به تزریق دوز سوم واکسن کرونا می‌کنند تا ایمنی بیشتری در کشور برقرار شود.

وی در ادامه اظهار داشت: علیرغم مراقبت‌ها و پیشگیری‌های انجام گرفته سویه اُمیکرون وارد کشور شده و با سرعت زیادی پیش می‌رود و حتى شاهد تغییر رنگبندى تعدادی از شهرها هستیم؛ البته مسئولان ستاد مبارزه با کرونا به دو گزینه تعداد مبتلایان به بیمارى و آمار بیماران فوتی توجه ویژه‌ای دارند، علیرغم اینکه میزان مبتلایان به این بیماری افزایش چشمگیری داشته، اما آمار فوتی‌ها تا به امروز کنترل شده بوده است.

وی در ادامه گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت و میزان فوتی‌های این بیماری کنترل شود؛ بازگشایی مدارس ادامه خواهد داشت در غیر این صورت ستاد ملی مبارزه با کرونا و مجلس قطعا از ادامه حضور دانش آموزان در مدارس جلوگیری خواهند کرد.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا باعث ایمنی بیشتر است

اسماعیلی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن کرونا یادآور شد: غالبا تزریق دوز سوم واکسن کرونا باعث ایمنی بیشتر در مقابل سویه‌های جدید می‌شود و طبق گزارش‌هایی که به دست ما می‌رسد افرادی درگیر این بیماری می‌شوند اهتمامی برای تزریق دوز سوم نداشته‌اند، مردم با تزریق واکسن ایمنی بیشتری ایجاد کنند تا از مرگ و میر در سطح کشور جلوگیری شود.

رئیس کمیته تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته کرونا خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری با خود به همراه داشته، طبق آمارها با تزریق واکسن تعداد قربانیان از ۵۰۰ نفر به ۳۰ نفر هم رسیده است، هر چند قربانی شدن حتی یک نفر از هموطنان به واسطه بیماری بسیار تاسف انگیز است، اما باید به واکسیناسیون عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان باید به صورت جدی به این مسئله توجه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار