مجتبی حیدرپور:

سرمربی اسپانیایی به هندبال ایران جان تازه داد

هر کار بزرگی هم می‌کنیم باز هم دیده نمی‌شود

تهران (پانا) - ملی‌پوش هندبال ایران معتقد است حضور سرمبری اسپانیایی در تیم ملی توانست جان تازه‌ای به هندبال ایران بدهد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی اسپانیایی به هندبال ایران جان تازه داد

به گزارش میزان ، مجتبی حیدرپور درباره شرایط مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا همیشه از لحاظ کیفی شرایط بالایی دارد، چراکه انتخابی مسابقات جهانی محسوب می‌شود و واقعاً سطح بازی‌ها و تیم‌ها خیلی بالا بود. از آنجایی که تنها پنج سهمیه به آسیا تعلق گرفته بود همه تلاش می‌کردند تا به این سهمیه‌ها برسند و خدا را شکر که توانستیم از مسابقات سربلند بیرون بیاییم. از روز اول که پا به این میدان گذاشتیم، از سختی‌های آن آگاه بودیم. خوشبختانه تیم ملی هندبال ایران حرفه‌ای‌تر شده و ظرفیت‌اش بالا‌تر رفته است.

وی افزود: پیش از بازی با بحرین همه بازی‌ها را برده بودیم و جهانی شده بودیم و حتی در آن دیدار هم برای پیروزی به زمین آمدیم، اما باید قبول کنیم سطح تیم‌های بحرین و قطر خیلی بالاتر از تیم ایران و بقیه تیم‌هاست. باید بیشتر تلاش کنیم تا خیلی زود به سطح این تیم‌ها برسیم. چندین سال است که بحرین با ترکیبی مشابه که ۹۰ درصد آن نفرات ثابت است در تمام مسابقات حضور پیدا می‌کنند. مربی بحرینی‌ها نیز در سطح یک دنیا قرار دارند و بیشتر بازیکنان تیم ملی بحرین در یک تیم باشگاهی فعالیت می‌کنند و هماهنگی بسیار خوبی دارند. بازی با این تیم بسیار سخت بود.

ملی‌پوش هندبال ایران با اشاره به بازی دشوار مقابل کویت خاطرنشان کرد: به هر دلیلی بازی با کویت حکم جهانی شدن را برای هندبال ایران داشت و تمام تلاش خودمان را کردیم تا از این بازی پیروز بیرون بیایم تا بعد از هشت سال دوباره جهانی شویم. به نظرم فرناندز به تیم ایران جان تازه‌ای داد و دوباره هندبال ما را جهانی کرد. کویتی‌ها حتی دو گل از ما پیش افتادند، اما خدا را شکر ریتم بازی را حفظ کردیم و در نهایت موفق شدیم به بازی برگردیم و با شوت ثانیه آخر آقا سجاد استکی توانستیم جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آوریم. خیلی خوشحالم که توانستیم در آن لحظات برای ذره‌ای هم که شده دل مردم را شاد کنیم و شادی را به خانه‌های آنان بیاوریم.

حیدرپور درباره بازی ایران با عربستان هم در دیدار رده‌بندی اظهار کرد: واقعاً باید قبول کنیم که می‌توانستیم برنده بازی با عربستان باشیم اماً واقعا پراشتباه ظاهر شدیم و شانس مدال را از دست دادیم، ولی نباید به سادگی از کنار کار بزرگی که همین بچه‌ها انجام دادند و جهانی شدند، بگذریم.

وی درباره جدایی فرناندز از تیم ملی هندبال ایران تصریح کرد: پاسخ به این سوال مربوط به فدراسیون و خود مانوئل است. باید آن‌ها جواب بدهند و با یکدیگر تعامل کنند. طبیعی است که هم فدراسیون و هم مانوئل حق انتخاب دارند و امیدوارم بهترین تصمیم برای تیم ملی گرفته شود. مانوئل یک قرارداد شش ماهه داشت که به اتمام رسید و بعد از بازی‌ها طبیعی بود که به کشورش برگردد تا برای آینده تصمیمات خودش را بگیرد.

ملی‌پوش هندبال درباره اینکه عملکردش در قهرمانی آسیا را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: من هم به عنوان یک بازیکن تمام تلاشم را مثل بقیه بازیکنان انجام دادم تا هندبال جهانی شود و خوشحالم در این امر سهیم بودم. جا دارد از رییس فدراسیون، کادر فنی و همچنین بازیکنان تیم ملی که با وجود همه مشکلات و کمبود‌ها توانستند کار بزرگی انجام بدهند، تشکر کنم. امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد. واقعا برای آن دسته از کارشناسان هندبال که به جای تحسین فدراسیون و تیم ملی، اقدامات و نتایج را زیر سوال می‌برند، متاسفم.

حیدرپور در پایان با اشاره به اینکه هندبال در ایران مظلوم واقع شده است، گفت: هر کار بزرگی هم می‌کنیم باز هم دیده نمی‌شود و همانگونه که می‌دانید خیلی غریبانه وارد ایران شدیم وگرنه توقع ما از مسئولین خیلی بیشتر از این‌ها بود، است و خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار