سجاد استکی: بار سنگینی را زمین گذاشتم؛ حالا بازی با بحرین مهم است

تهران (پانا) -  با گلی که در ثانیه آخر زد، صعود ایران به جام جهانی هندبال را قطعی کرد و نام خودش را ماندگار. سجاد استکی نامی نیست که فراموش شود و در طول چند سال گذشته، اتفاق‌های خوب زیادی را به‌نام خود و هندبال ایران ثبت کرده است اما گل ثانیه آخر به کویت و صدور جواز حضور در جام جهانی، چیز دیگری است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سجاد استکی: بار سنگینی را زمین گذاشتم؛ حالا بازی با بحرین مهم است

به گزارش ایران ورزشی، اشک‌هایش بعد از بازی نشان می‌دهد که این گل برای او هم فقط یک گل نیست. انگیزه ادامه حضور در تیم ملی است و رهایی از بار سنگینی که 6 ،7 سال بر دوشش بوده است. چند ساعتی بعد از بازی با کویت با سجاد استکی همکلام می‌شویم و حرف‌هایش درباره این بازی و البته بازی بعد با بحرین را می‌شنویم.

عجب بازی بود و البته عجب گلی.

خدا را شکر می‌کنم به خاطر نتیجه‌ای که به دست آمد. بازی سنگینی بود و فشار زیادی تحمل کردیم. این بازی برای کسب سهمیه بود؛ هم برای ما، هم برای کویت. هر دو تیم سر جهانی شدن، رقابت کردیم.

گریه بعد از گل شما خیلی به چشم آمد.

گل سرنوشت‌ساز شد. به شخصه بار سنگینی از روی دوشم برداشته شد. فکر می‌کنم اشک‌هایم به خاطر این بود که این فشار و سنگینی را روی زمین می‌گذاشتم. دفعه قبل که سهمیه جهانی گرفتیم، من 24 ، 25 سالم بود و بعد از آن حسرت این سهمیه و حضور در رقابت‌های جهانی به دلم ماند. باید می‌جنگیدیم که مردم را خوشحال کنیم و خودمان از زیر این فشار رها شویم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. من بعد از این بازی احساس سبکی و خوشحالی زیادی داشتم.

فکر می‌کنید صعود به جام جهانی چه تأثیری در ادامه روند هندبال داشته باشد؟

چند سال است که به خاطر یک گل یا یک اتفاق به جام جهانی نمی‌رویم. کار به جایی رسیده بود که کم‌کم بچه‌ها بی‌انگیزه شده بودند و حتی دلشان نمی‌خواست در تیم ملی حضور داشته باشند. ما به یک امید و انگیزه نیاز داشتیم و حضور در جام جهانی دقیقاً همان چیزی است که نیاز داشتیم. جام جهانی از یک مسابقه بیشتر برای‌مان اهمیت دارد. هم ما و هم بازیکنان جوان‌تر برای ادامه تلاش نیاز به این امید داشتند.

تصمیم‌گیری در ثانیه آخر باید خیلی سخت باشد آن هم در شرایطی که فرصت هیچ اشتباهی را ندارید.

ثانیه آخر بود و باید بهترین تصمیم را می‌گرفتم. من همیشه شوت‌هایم را از پایین می‌زنم و همه این را می‌دانند. تیم‌های مختلف بازیکنان را آنالیز می‌کنند و کاملاً من را می‌شناختند. در آن لحظه به این فکر کردم که اگر می‌خواهم این توپ گل شود، باید از پایین ضربه بزنم که این کار را کردم و نتیجه گرفتیم.

بعد از گل، انگار کسی متوجه نشد که توپ گل شده است.

اتفاق جالبی افتاد. دیدم توپ وارد دروازه شد اما چند ثانیه هنگ کرده و شوکه بودم. چند ثانیه این حال و هوا را داشتم و بعد هم که دیگر خودتان دیدید. حتی گزارشگر تلویزیون هم ابتدا متوجه نشد و بعد که بچه‌ها خوشحالی کردند، معلوم شد که توپم گل شده است.

و حالا بازی سخت مقابل بحرین در پیش است.

کار ما تمام نشده. درست است که حضور در جام‌جهانی اهمیت زیادی داشته و دارد اما نباید فکر کنیم که دیگر چیزی نمی‌خواهیم. ما مدال این رقابت‌ها را می‌خواهیم و باید بحرین را ببریم تا به‌عنوان سرگروه بالا برویم. به بچه‌ها بخصوص جوان‌ترها گفتم که چند ساعتی به خاطر صعود به جام جهانی خوشحالی کنیم. اما بعد باید به بازی با بحرین فکر کنیم. این خوشحالی تا قبل از جلسه بازی با بحرین ادامه دارد و بعد همه فکر و ذکرمان باید بازی بعد باشد. البته اتفاق خوبی که افتاده این است که از اینجا به بعد با استرس کمتری بازی می‌کنیم. ما تا اینجا خیلی تحت فشار بودیم تا جایی که من با وجود تجربه زیادی که دارم، چند شب را نتوانستم خوب بخوابم و از استرس از خواب بیدار می‌شدم. فکر می‌کنم از اینجا به بعد خوب بخوابم.

عملکرد فرناندز را چطور می‌بینید؟

5 بازی انجام دادیم و 5 برد به دست آوردیم که این عدد نشان می‌دهد فرناندز کارش را بلد است. یکی از نکات مثبت‌اش این است که خیلی خوب تیم‌ها را آنالیز می‌کند و ما با شناخت خوبی نسبت به تک تک بازیکنان وارد میدان می‌شویم. ضمن اینکه از نظر شخصیتی هم بسیار قابل احترام است و با بازیکنان خیلی خوب رفتار می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار