در گفت‌وگو با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی

امیدوارم همکاری ایران و عربستان به حل مشکلات جهان اسلام کمک کند

تهران (پانا) - وزیر امورخارجه در گفت و گوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر این که ایران و عربستان سعودی کشورهای مهم منطقه و جهان اسلام هستند، ابراز امیدواری کرد که گفت و گو و همکاری بین ۲ کشور به حل و فصل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک کند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
امیدوارم همکاری ایران و عربستان به حل مشکلات جهان اسلام کمک کند

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس تلفنی عصر پنجشنبه با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره مسایل مبتلابه جهان اسلام و امت اسلامی، روند روابط و همکاری دو و چند جانبه بین ایران با سازمان همکاری اسلامی و بازگشایی نمایندگی کشورمان نزد این سازمان و برخی مسائل منطقه ای مورد اهتمام مشترک گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش های دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای بازگشایی نمایندگی کشورمان در نزد دبیرخانه این سازمان در جده، به برخی مسائل و مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و نقش ایشان به عنوان دبیر کل سازمان همکاری اسلامی را در حل مسائل و مشکلات جهان اسلام بسیار موثر دانست.

وزیر امور خارجه با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ۲ کشور مهم در منطقه و جهان اسلام هستند و ایفای نقش موثر کشورهای بزرگ اسلامی در کمک به حل مشکلات امت اسلامی تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد گفتگو و همکاری بین دو کشور به حل و فصل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفت گوی تلفنی با استقبال از بازگشایی و مشارکت فعال نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نزد این سازمان، نقش ایران به عنوان عضو موسس و فعال در سازمان همکاری اسلامی را بسیار مهم و موثر خواند و تاکید کرد این سازمان بدون مشارکت و همکاری فعال همه کشورهای اسلامی قادر به حل مشکلات جهان اسلام نخواهد بود و ما از همه برادران و اعضاء خواستار حمایت کامل از این سازمان هستیم.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با اعلام حمایت از برگزاری روند گفت و گوها بین ایران و عربستان سعودی تاکید کرد که بروز مشکلات فیمابین کشورهای اسلامی موجب تاسف و ناراحت کننده است و این سازمان کشورهای مسلمان و برادر را به صلح و گفتگو دعوت می کند.

وزیر امور خارجه ایران در پایان این گفت و گو از ابراهیم طه برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار