استاندار خراسان‌شمالی:

ملاک انتخاب مدیران استانی، توانمندی، دانش، ایمان و صداقت است

بجنورد (پانا) - اولین نشست استاندار خراسان‌شمالی با اصحاب رسانه استان، در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ملاک انتخاب مدیران استانی، توانمندی، دانش، ایمان و صداقت است

محمدرضا حسین نژاد در این نشست با بیان تبریک چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مبنای تغییرات مدیران در استان، با توجه به تقاضای جامعه و در راستای پیاده سازی اهداف دولت، استفاده از خرد جمعی و اجماع نظر گروه‌های دلسوز نظام و هم سو با نمایندگان دولت است که در نهایت با تصمیم نهایی استاندار، این تغییرات انجام خواهد شد.

وی اولین ملاک انتخاب مدیران را بر اساس نیروهای توانمند بومی موجود در استان اعلام کرد و افزود: اگر چه وزارت کشور می تواند ۱۵ درصد از نیروهای مورد نیاز خود را خارج از نیروهای شاغل در این وزارت انتخاب کند اما تمام تلاش ما بر این است که در جهت انتخاب و تامین نیرو های مدیریتی، در صورت داشتن شرایط احراز دانش و آن جایگاه، از داخل نیروهای همان دستگاه در سطح استان استفاده شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه آینده این نظام در دست جوانان عزیز است و خود بنده هم طرفدار انتخاب جوانان برای تعدادی از جایگاه های مدیریتی هستم گفت: انتخاب مدیران شایسته، حق استاندار است، بنابراین در برخی انتصاب ها نباید پیشداوری انجام شود و در انتصاب زنان در جایگاه های مدیریتی نیز، با توجه به معیارسنجی ها و شاخص های کل در شرایط یکسان با مردان، درصد مهمی را به آنان اختصاص داده و به کار گرفته خواهند شد.

حسین نژاد با بیان اینکه استان خراسان شمالی از نظر وضعیت درآمدی در بین سایر استان‌های کشور، در رتبه ماقبل آخر قرار دارد و باید از طریق اوراق خزانه و صندوق عدالت، در جهت توسعه تولید و درآمدزایی در این استان کمک گرفته شود، افزود: در حوزه های کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن، گردشگری و ... باید شرایطی را به وجود بیاوریم که زائرین امام رضا(ع) و مسافرین، استان خراسان شمالی را از مسیر عبور به مسیر مقصد تبدیل کنند.

نماینده عالی دولت در استان از برگزاری جلسه هایی با وزیر راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و پیمانکاران در رابطه با پیگیری ساخت و یا تکمیل پروژه های راه آهن مشهد، بجنورد به گرگان و جوین به اسفراین، راه‌های بین شهری و راه‌های روستایی خبر داد و گفت: تمامی مصوبات سفر رهبری به این استان باید یک به یک، با کمک دفتر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اجرایی شود و همچنین این استان با دارا بودن بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان، می تواند در جهت افزایش درآمدزایی، با شناسایی و رایزنی های اقتصادی، گام های مثبتی را با این کشور بردارد.

وی افزود: با انجام برنامه ریزی بلند مدت، می توان با انتقال آب از دریای عمان و کشور تاجیکستان به استان خراسان شمالی و برنامه ریزی کوتاه مدت با انتقال آب از مناطق سرداب، سرانی و یکه سعود در داخل استان، برای مصارف خانگی استفاده کرد که از این طریق، حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب چاه ها و سد ها از این چرخه خارج و برای مصارف کشاورزی و صنعت آزاد می شود و همچنین از پساب که در دنیا از آن به عنوان آب خاکستری یاد می کنند، می توان با اندکی تصفیه در کاشت درختان غیرمثمر استفاده کرد.

حسین نژاد گفت: تلاش داریم با وحدتی که بین مردم و مسئولان در بخش‌های دولتی و خصوصی است در جهت رشد استان استفاده کنیم که البته این پیشرفت در سایه انجام وظایف و فعالیت‌های دستگاه اجرایی و نظارت فرمانداران امکان پذیر است، بنابراین همه مسئولان در سطح استان باید روزهای دوشنبه را برای دیدارهای مردمی اختصاص داده و گزارش آن را نیز به استانداری منعکس کنند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه بانک ها و موسسات خصوصی و دولتی با اندک سودی که می دهند منابع مالی را در جای دیگری سرمایه گذاری می کنند که باید این منابع به داخل استان سوق داده شود افزود: یکی از قابلیت‌های مهم در خراسان شمالی، وجود اسب های نژاد ترکمن است که در صورت تقویت و سرمایه گذاری مناسب، می تواند ارزآوری بسیار خوبی را برای این استان داشته باشد.

وی از تلاش های همه خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد و گفت: نقش شما خبرنگاران در جامعه بسیار عالی و سازنده است و به عنوان یک عبادت محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان در پایان افزود: شمشیر شما خبرنگاران قلم های شماست و این قلم ها باید در راه حق نوشته شود و نقش و رسالت قلم باید در جهت سازندگی فرهنگی، عمرانی و اجتماعی در جامعه باشد. همچنین این قلم می تواند هر جایی را آباد کند و هر موضوعی را به مقصد برساند.

خبرنگار: ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار