بازگشایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد

تهران (پانا) - پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد، صبح امروز پس از رفع نواقص مربوط به سرقت برخی از قطعات آن بازگشایی شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد

پل تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد، پس از رفع نواقصی که بر اثر سرقت برخی قطعات آن ایجاد شده بود، صبح امروز -چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰- با حضور مسعود حق لطفی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران و محمد صادق خیرخواه مدیر عامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران بازگشایی شد و هم اکنون تردد خودروها در آن جریان دارد.

مسعود حق‌لطفی در حاشیه بازگشایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد گفت: از یک سال گذشته گزارشاتی مبنی بر سرقت اتصالات پل‌های محور همدانی و دوگاز (رودخانه ورداورد) به شهرداری تهران ارجاع شده بود و طبق این گزارشات، در چند ماه گذشته این سرقت‌ها افزایش پیدا کرده بود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران افزود: بر همین اساس مجموعه سازمان مهندسی و عمران به این مسأله ورود پیدا کرد و با توجه به سرقت زیادی که از قطعات جان و اتصالات بال این پل انجام شده بود، در ۱۵ دی با توجه به حساسیت موضوع جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل و در آن جلسه بر اساس نوع خسارتی که به عرشه پل وارد شده بود، تصمیم بر آن شد که محور برای مدت سه هفته مسدود و عملیات رفع مشکل پل انجام شود.

وی عنوان کرد: در این مدت در محل کارخانه شهید رجایی از مجموعه قرارگاه خاتم شروع به ساخت ۱۱۰ عدد ورقهای اتصال جان و ۲۰ عدد ورقهای اتصال بال پل انجام شد و از ۲۰ دی عملیات جک زنی و بلند کردن عرشه پل که حدود ۷ سانتیمتر بر اثر باز کردن پیچ‌ها افت کرده بود، در حدود ۱۵ روز توسط ۲۲ عدد جک و پایه موقت انجام و پس از آن پیچ‌ها نصب و سفت شد و از دیشب این پل بازگشایی و تردد در محور شمالی و جنوبی این محدوده صورت می‌گیرد و تا ظهر امروز نیز رمپ و لوپ‌هایی که در مسیر مسدود شده بود، توسط شهرداری منطقه بازگشایی و وضعیت به حالت گذشته برمی‌گردد.

حق‌لطفی بیان کرد: برای کاهش این سرقت‌ها در قسمتی که در حوزه اجرا طراحی شده، روی پیچ‌ها را جوش دادیم و در همکاری با شهرداری منطقه ۲۲ نیز مقرر شد که گشت حفاظت فیزیکی منطقه در محل حضور بیشتری داشته باشد؛ درحوزه سازمان مشاور نیز احداث یک دوربرگردان به صورت زیرگذر در دستور کار قرار دارد که در اولین دهانه این پل باید اجرا شود و پس از تکمیل این پروژه به دلیل تردد خودروها و رفع خلوتی محدوده، امکان سرقت نیز کاهش پیدا می‌کند.

محمدصادق خیرخواه نیز در حاشیه بازگشایی این پل گفت: با توجه به سرقت‌ها، خطر جابجایی تکیه‌گاه‌های پل و حرکت تیرهای فلزی وجود داشت که این موضوع بررسی و در کمتر از سه هفته نسبت به اصلاح پل اقدام شد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران بیان کرد: احیای سامانه نگهداشت پل‌های شهر تهران که مورد تاکید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران است، در دستور کار قرار دارد و این سامانه موجب می‌شود که تمامی پل‌های تهران در مناطق ۲۲ گانه تحت نظارت و بررسی باشند و امیدواریم با این کار، دیگر شاهد سرقت‌هایی از این قبیل نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار