دهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب افتتاح شد

تهران (پانا) - دهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در دبیرستان دخترانه شهید عاشورا شهرری افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب افتتاح شد

اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت با همراهی آموزش و پرورش در بهمن ۱۴۰۰ که در دهمین سالگرد نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب هستیم خود را مکلف دانسته این نمایشگاه‌ها را با محوریت بیانیه آغاز کند.

دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در حدود ۶ هزار مدرسه در سراسر کشور برگزار خواهد شد. ابن نمایشگاه‌ها در مدارسی که از هفته‌های گذشته برنامه ریزی کردند تا بتوانند در دهه فجر حضور بانشاط و عالمانه ای را برای ارائه مبانی اسلامی داشته باشند، برگزار می‌شود.

اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مبانی اسلامی، افزایش روحیه امید، سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش خود، جهت دادن به نوجوانان در حوزه آزادی خواهی، تبیین نقش نوجوانان در تحقق عدالت اسلامی، مهارت افزایی در حوزه روایت گری انقلاب اسلامی، جهت دهی به روحیه مطالبه گری و آموزش اتتقادگری منصفانه، ایجاد روحیه مساله شناسی در دانش‌آموزان، ایجاد بصیرت و تقویت دشمن شناسی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در بین نوجوانان، معرفی الگوهای موفق در مسیر انقلاب، تبیین الگوی دختران در قالب برنامه، معرفی منابع امین در موصوعات محوری و ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق در بین دانش‌آموزان است.

شیوه برگزاری این نمایشگاه‌ها بدین صورت است که گروه‌های دانش‌آموزی در قالب گروه‌های ۷ نفره هستند و دانش‌آموزان در سامانه‌های مرتبط ثبتنام و مبانی مورد توجه نمایشگاه را از طریق مربیان و کادر استان‌ها انتخاب می‌کنند.

بین ۴۰ تا ۸۰ هزار دانش‌آموز متوسطه در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند و هر دانش‌آموز مسئول روایتگری یک غرفه خواهد شد چراکه عنصر روایتگری یک عنصر رشد دهنده برای دانش‌آموز است. تولیدات فضای مجازی دانش‌‌آموزان نیز در ۱۰ رشته خواهد بود.

فعالیت این نمایشگاه‌ها از روز گذشته ۱۲ بهمن تا ۳۰ بهمن خواهد بود و مبنای محتوایی نمایشگاه‌ها بر ۳ بخش دیروز امروز و فردا دسته بندی می‌شود که دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد توجه است. همچنین مکتب حاج قاسم به عنوان یک الگو برای نوجوانان در این نمایشگاه‌ها مورد تاکید است.

گفتنی است صبح امروز دهمین دوره این نمایشگاه‌ها امروز با حضور حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سیدمجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه عاشورا شهرری افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار