وزش باد‌های جنوبی همراه با افزایش نسبی دما در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیر کل هواشناسی اردبیل: طی روز‌های آینده وزش باد‌های جنوبی همراه با افزایش نسبی دما در اردبیل پیش بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۲۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
وزش باد‌های جنوبی همراه با افزایش نسبی دما در اردبیل

سیاوش محمدی ،مدیر کل هواشناسی استان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، همچنان تا عصر جمعه (۱۵ بهمن) شرایط جوی در سطح استان اردبیل پایدار بوده و آسمان استان اردبیل غالباً صاف خواهد بود.

به گفته وی طی این مدت تنها پدیده قابل توجه وزش باد‌های جنوبی است که در طول روز‌ها باعث افزایش نسبی دمای هوا و در ساعات شبانه سبب کاهش شدت سرما و یخبندان می‌گردد.

مدیر کل هواشناسی استان تصریح کرد: از عصر پنجشنبه با نفوذ سامانه کم فشار بر روی دریای خزر، سرعت وزش باد در استان (بویژه در مناطق مرکزی) تشدید شده و در روز جمعه مهمترین پدیده هواشناسی وزش باد‌های تند تا شدید در بیشتر مناطق استان انتظار می‌رود.

محمدی افزود:از عصر جمعه با ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اردبیل، بتدریج آسمان استان ابری شده و از صبح شنبه (۱۶ بهمن) با شمالی شدن جریانات، ضمن کاهش دما و مه آلود شدن هوا، در بیشتر مناطق بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

وی گفت: تمرکز بارش‌ها بیشتر در مناطق جنوبی و نوار شرقی استان خواهد بود که این سامانه بارشی صبح یکشنبه هفته آینده از استان خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار