پیش‌بینی وزش باد تند و کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

اردبیل (پانا) - اداره کل هواشناسی اردبیل اعلام کرد با تقویت جریانات جنوبی و فعالیت سامانه بارشی سرد، دمای هوا در روز‌های پایانی هفته تا ۱۶ درجه کاهش خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۲۳۵۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی وزش باد تند و کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

اداره کل هواشناسی اردبیل اعلام کرد: وزش باد جنوبی تند تا نسبتاً شدید بویژه در مناطق مرکزی استان از ظهر سه شنبه تا عصر چهارشنبه پیش بینی می‌شود.
بر این اساس دمای هوای استان در روز‌های پنجشنبه و جمعه بین ۱۴ تا ۱۶ درجه نسبت به روز چهارشنبه کاهش خواهد یافت و بارش باران و برف، رخداد مه و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.
اداره کل هواشناسی اعلام کرد براین اساس احتمال خسارت بر اثر وزش باد، افزایش حجم رواناب و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، احتمال آبگرفتگی در شمال استان و یخبندان در معابر شهری در مناطق مرکزی و جنوبی استان، اختلال در ترد جاده‌ای استان بویژه در مناطق کوهستانی و گردنه ها، بسته شدن راه‌های روستایی و اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل وجود دارد.
توصیه شده است از تردد در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره و تابلو‌های شهری و صعود به ارتفاعات اجتناب شود، در مصرف حامل‌های انرژی صرفه جویی شود. همچنین مجهز کردن وسائط نقلیه به تجهیزات زمستانی در جاده‌های استان، احتیاط در تردد و توقف در مسیل ها، محلول پاشی و نمک پاشی سطح جاده ها، انتقال محصولات برداشت شده به انبار‌های مسقف، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها از جمله توصیه‌های هواشناسی استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار