مدریکل آموزش و پرورش فارس:

دولت مصمم است تا نظام رتبه‌بندی را به لحاظ عدالت اجتماعی محقق کند

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز دولت مصمم است تا نظام رتبه‌بندی را به لحاظ عدالت اجتماعی محقق کند چرا که برقراری عدالت یکی از اهداف اصلی انقلاب است و تکریم جایگاه، شان و صدرنشینی معلم مسئله‌ای است که باید در چهل سال قبل انجام می‌شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دولت مصمم است تا نظام رتبه‌بندی را به لحاظ عدالت اجتماعی محقق کند

محمد خلیل عسکری صبح امروز در آیین گرامیداشت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، که در تالار معلم ناحیه ۳ شیراز، برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره)، پیروزی انقلاب را حاصل ایفای نقش سه محور کلیدی از جمله مکتب اسلام، رهبری امام راحل (ره) و مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی دانست.

وی ادامه داد: آموزه‌های مکتب اسلام برگرفته از سنت و سیره ائمه است و امام (ره) نیز از مکتب حیات بخش اسلام و به ویژه فرهنگ عاشورا که نماد آزادی و ظلم ستیزی است، الگو گرفته بودند و مردم نیز به عنوان سومین محور موثر در پیروزی انقلاب، پشت رهبری امام (ره) حرکت کردند و این انقلاب را به ثمر نشاندند.

وی با اشاره به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر، گفت: انقلاب اهل انفعال نیست. اهل انعطاف است و یکی از شعارهای اصلی انقلاب عدالت خواهی بوده است که با توجه به خلاها و اشتباهاتی که در این سال‌ها در کشور وجود داشته است دولت کنونی با شعار تحقق عدالت اجتماعی در تلاش است تا زمینه‌های تحقق این هدف بزرگ را فراهم سازد.

وی با اشاره به دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی و گفت‌وگو با دانش‌آموزان گفت: اندیشه امروز شما دانش‌آموزان بزرگ است و من با شنیدن تفکرات و ایده‌ها و طرح‌های شما دانش‌آموزان بیش از پیش به آینده ایران اسلامی و پیشبرد انقلاب امیدوار شدم و ایمان دارم که انقلاب به زیبایی و به خوبی توسط شما دانش‌آموزان بهتر از گذشته اداره خواهد شد.

عسکری با تاکید بر اینکه امروز یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، اجرای عدالت است، اظهار کرد: مسولان ناحیه 3 شیراز به دلیل بافت اجتماعی غالبا محرومی که این منطقه دارد باید بیش از پیش به سمت تحقق عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی آن کار شود.

وی افزود: امروز دولت مصمم است تا نظام رتبه‌بندی را به لحاظ عدالت اجتماعی محقق کند چرا که برقراری عدالت یکی از اهداف اصلی انقلاب است و تکریم جایگاه و شان و صدرنشینی معلم مسئله‌ای است که باید در چهل سال قبل انجام می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: امروز با حمایت‌های استاندار و نماینده مقام معظم رهبری در شروع چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب با تمام توان مسیر رتبه‌بندی را دنبال خواهیم کرد تا این مهم محقق شود و در دیدار با مجمع نمایندگان استان فارس نیز این موضوع را دنبال کرده‌ایم تا در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از طرح رتبه‌بندی اقدام کنند و این وعده را می‌دهیم که به طور جدی پیگیر طرح رتبه‌بندی معلمان هستیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این ناحیه، دارای ۳۰۰ مدرسه و بیش از ۳ هزار کارمند و معلم است، گفت: ۷۵ هزار و ۶۶۹ دانش آموز در این ناحیه مشغول تحصیل هستند که از تعداد ۷ هزار و ۹۱۴ نفر دانش‌آموز اتباع هستند.

محمد کماندار با تاکید بر محرومیت بیشتر مناطق و محلات این ناحیه، مستقل شدن این حوزه آموزشی از ناحیه یک شیراز را دستاورد بزرگی برای رسیدگی بیشتر و پیشرفت و تعالی فرهنگ و سواد در بین جمعیت این ناحیه برشمرد و افزود: مفتخریم که ناحیه 3 شیراز 14 شهید فرهنگی و 60 شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب و ایران اسلامی کرده است.

وی از کلنگ زنی چندین مجموعه ورزشی و آموزشیدر روستاهای این ناحیه در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: دانش‌آموزان و کارکنان ناحیه 3 آموزش و پرورش شیراز، با وجود محرومیت‌هایی که این ناحیه دارد همواره در جشنواره‌ها، ارزیابی‌ها و المپیادهای علمی حائز رتبه و مقام هستند که دستیابی به این جایگاه‌ها به همت بلند و ارزشمند معلمان ناحیه انجام شده است و جای قدردانی دارد.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران قدردانی شد و همچنین از دانش‌آموزان برگزیده در مسابقات علمی، آموزشی، پرورشی و ورزشی ناحیه 3 شیراز تجلیل شد.

زنگ انقلاب امروز با حضور استاندار، فرماندار و مسولان استانی در تالار معلم ناحیه 3 شیراز همزمان با سراسر کشور نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار