تسلیت مقامات در پی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی

تهران (پانا)‌ - مقامات و مسئولان کشوری و لشکری در گذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تسلیت مقامات در پی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی

محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، با صدور پیامی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت. متن پیام وی به شرح زیر است:

«هو الحی الذی لا یموت
یرفع الله الذین آمنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات

رحلت مرجع عالیقدر، شیخ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی اعلی‌الله مقامه فی الجنة را به حضرت ولی الله الاعظم، رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام، علمای اعلام و امت اسلامی تسلیت عرض می کنم.

خداوند بر درجات آن عالم ربانی و فقیه صمدانی بیفزاید که عمر با برکت خود را در نشر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، تربیت شاگردان فاضل، تالیف آثار ارزشمند و خدمت به نظام اسلامی از جمله دبیری شورای نگهبان و عضویت در مجلس خبرگان گذراند.

رحمت واسعه‌ی الهی و این بشارت قرانی شامل حال آن راحل عظیم القدر باشد که:
لهم مایشاءون عند ربهم ذلک جزاء المحسنین.»

تلاش غیرتمندانه آیت‌الله صافی گلپایگانی در دفاع از قانون اساسی و شرع از باقیات الصالحات این عالم است

متن پیام هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان به دنبال رحلت آیت الله صافی گلپایگانی به شرح زیر است:

«تلاش غیرتمندانه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی رحمت الله علیه در دفاع از شرع مقدس و قانون اساسی در کسوت عضویت و دبیری شورای نگهبان، از باقیات صالحات این عالم پرهیزکار است. رحمت و رضوان و همنشینی با اولیاء الهی را برای این نگهبان غیور دین اسلام از خداوند مهربان مسئلت داریم.»

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی عمر خود را صرف ترویج مکتب اهل بیت کرد

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در پیامی ارتحال ملکوتی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام علی شمخانی به شرح زیر است:

«آیت‌الله صافی با قلبی سلیم و سرشار از عشق به خدا، عمر شریف خود را با مجاهدت‌های فراوان صرف ترویج و اعتلای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام کرد.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی، این ضایعه مولمه و مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، مقلدان و علاقمندن و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت گفته از درگاه ربوبی برای آن مرجع عالیقدر علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرده است.

کارنامه درخشان آن مرجع نستوه مشحون از تلاش غیورانه در دفاع از حریم دین مبین اسلام و مکتب نورانی اهل بیت است

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان طی پیامی، ارتحال عالم جلیل القدر و مرجع معظم تقلید، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر ارتحال عالم جلیل القدر و مرجع معظم تقلید، استاد مهذب اخلاق حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، رضوان الله علیه، موجب تألم عمیق اینجانب گردید.

کارنامه درخشان آن مرجع نستوه مشحون از تلاش غیورانه در دفاع از حریم دین مبین اسلام و مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت، علیهم السلام و زبان فصیح و گویای دفاع از حق و احکام نورانی الهی و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای نظام جمهوری اسلامی و امت اسلامی بود.

اینجانب این ضایعه جبران ناپذیر را به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقیت الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و مراجع و علمای عظام دامت برکاتهم و حوزه های علمیه و مردم شریف و مومن و دوستداران مرجعیت در ایران اسلامی و همه نقاط جهان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

از درگاه حضرت حق برای روح ملکوتی آن مرجع جلیل الشان علو درجات و همجواری با پیامبران و ائمه اطهار و شهداء و برای بیت مکرم و فرزندان معزز ایشان و کلیه علاقمندان و مقلدان و مریدان ایشان صبر و شکیبایی و عزت و سلامتی مسئلت می نمایم.»

کارنامه پرافتخار یار دیرین امام راحل و رهبری عظیم الشان، سرشار از حق طلبی و احیای حقوق مستضعفان، صلح و دوستی بود

محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و تاکید کرد: کارنامه پرافتخار شیخ المراجع دنیای اسلام و یار دیرین امام راحل و رهبری عظیم الشان، سرشار از حق‌طلبی و احیای حقوق مستضعفان، صلح و دوستی در جوامع و خیرخواهی برای عموم مردم بود که این ویژگی‌ها، شخصیتی ممتاز و برجسته از ایشان در صفحه روزگار به یادگار نهاده است. متن کامل پیام معاون رئیس جمهوری به این شرح است:
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر غم‌انگیز رحلت مرجع جلیل‌القدر و فاتح قلوب اندیشمندان جهان اسلام، حضرت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (قدس سره‌الشریف) موجی از اندوه بر دل‌های رهروان این مدافع دلسوز حریم اهل بیت علیهم السلام جاری کرد.

این عالم آگاه به مسائل زمان در حیات طیبه خویش با جهادی مبتنی بر علم و عمل، پایه‌های هدایت بشر در مسیر تعالی را مستحکم ساخت و بینش معظم له در حفظ هویت نظام اسلامی و صیانت از اهداف عالی انقلاب شکوهمند اسلامی، فراموش نشدنی است. کارنامه پرافتخار یار دیرین امام راحل و رهبری عظیم الشان، سرشار از حق طلبی و احیای حقوق مستضعفان، صلح و دوستی در جوامع و خیرخواهی برای عموم مردم بود که این ویژگی ها شخصیتی ممتاز و برجسته از ایشان در صفحه روزگار به یادگار نهاده است.

اینجانب فقدان شیخ المراجع دنیای اسلام را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء)، مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع معظم و علمای حوزه‌ی علمیه، بیت شریف معظم له، تمامی ارادتمندان، دوستداران و رهروان ایشان و همچنین ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم. انشاءالله دعای خیر این عالم وارسته بدرقه راه دلسوزان نظام اسلامی و حافظ ایران عزیز باشد.»

در زمره استوانه‌های استوار دفاع از رسالت فقه و فقاهت و پاسداری از فرهنگ و معارف قرآن و عترت و پیش برندگی آرمان های دینی و انقلابی

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم به همین مناسب پیام تسلیت صادر کرد. متن پیام فرمانده کل سپاه هم به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام فقیه والا مقام حضرت آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی موجب تالم و تاسف فراوان گردید.

این عالم برجسته و مخلص با حضور پیوسته در نهضت اسلامی و همراهی و حمایت پیوسته و بی‌دریغ از امامین انقلاب اسلامی بویژه در آوردگاه‌های حساس و راهبردی انقلاب و نظام و نیز تلاش‌های جامع و درخشان علمی و فقهی که در آثار و تالیفات فاخر و ماندگار وی پدیدار و راهنمای حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت است، در زمره استوانه‌های استوار دفاع از رسالت فقه و فقاهت و پاسداری از فرهنگ و معارف قرآن و عترت و پیش برندگی آرمان های دینی و انقلابی کشور همواره خواهد درخشید.

این ضایعه مولمه را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج) نایب بر حقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، حوزه های علمیه و روحانیون عالیقدر به ویژه بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اسلام (ص) و خاندان مطهرش و برای بازماندگان و عموم محبان و مقلدان گرانقدرش، صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌جویم.»

آثار ارزشمند «آیت الله صافی گلپایگانی» گرمابخش مسیر طلاب خواهد بود

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت. متن پیام وی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از همراهان مصمم حضرت امام (ره) و نهضت اسلامی موجب تاثر و تالم فراوان شد

این فقیه وارسته و مجاهد نستوه در زمره فقهای برجسته تاریخ معاصر در عرصه‌های ترویج فرهنگ و معارف دینی و فقه اسلامی درخشید و آثار و تالیفات ارزشمند، پرشمار و ماندگار وی همواره گرمابخش مسیر حرکت حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون متعهد و اصیل خواهد بود.

این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن فقید سعید و مقلدان ارجمند ایشان در اقصی نقاط جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای ایشان علو درجات و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و برای خانواده مکرم و یادگاران گرانقدر او صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار